عصر خودرو

پرتامینای اندونزی ۳ محموله ال پی جی از ایران می‌خرد

عصر بازار- شرکت پالایشگاهی پرتامینای اندونزی اعلام کرد این شرکت قصد دارد دو تا سه محموله ال پی جی در نیمه دوم ۲۰۱۶ از ایران خریداری کند.

پرتامینای اندونزی ۳ محموله ال پی جی از ایران می‌خرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، اکنون که تحریم ها علیه ایران برداشته شده، شرکت پالایشگاهی پرتامینای اندونزی در اندیشه واردات ال پی جی از ایران برای تامین نیازهای داخلی خود است. هاستو ویبوو، معاون رئیس این شرکت در امور داد و ستد فرآورده های نفتی گفت، پرتامینا در حال بررسی فرصت های واردات ال پی جی به قیمتی پایین از چند کشور از جمله ایران است.
    تهران در حال افزایش تولید ال پی جی خود بعد از لغو تحریم هاست. هاستو پیش بینی کرد که این کشور تولید ال پی جی خود را تا ماه جولای به میزان یک میلیون تن معادل 22 محموله افزایش دهد. متاسفانه، شرکت پرتامینا در حال حاضر تنها ظرفیت خرید 4 محموله را دارد زیرا این شرکت قراردادهای بلندمدتی را با دیگر فروشندگان منعقد کرده است. هاستو هفته گذشته گفت: «ما احتمالا دو تا سه محموله در نیمه دوم امسال از ایران خریداری خواهیم کرد. حجم هر یک از این محموله ها 44 هزار تن است.»
    هرچند ال پی جی در ایران نسبت به کشورهای دیگر ارزان تر است، اما این کشور پرداخت ها به دلار را نمی پذیرد. به همین علت شرکت پرتامینا با وجود حیاتی بودن واردات ال پی جی برای تامین نیاز داخلی اش در انعقاد این معاملات احتیاط فراوانی به خرج می دهد.
    این شرکت دولتی اندونزی برآورد کرده که تقاضا برای ال پی جی در اندونزی در سال جاری به 7 میلیون تن برسد، در حالی که تولید داخلی تنها 50 تا 70 تن در روز است. بنابراین حدود 65 درصد نیاز داخلی باید از طریق واردات تامین شود.
    پرتامینا همچنین به دنبال خرید نفت ارزان از 7 کشور از جمله ایران، هند، آذربایجان، روسیه، عراق، لیبی و نیجریه است. شرکت پرتامینا قبلا قراردادی برای خرید ماهانه 960 هزار بشکه نفت از شرکت سوکار آذربایجان منعقد کرده است.
    به گفته هاستو، اکنون کمتر از 100 فروشنده برای تامین نفت مورد نیاز پرتامینا درخواست داده اند. انتظار می رود فرآیند انتخاب فروشنده به زودی تکمیل شود و تصمیم گیری در این خصوص در ماه آینده صورت گیرد. وی افزود، ایران و لیبی در این زمینه رقبای سرسختی برای هم هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها