عصر خودرو

همزمان با درخواست برای خروج از بازار پایه توافقی اعلام شد

جزئیات واگذاری بلوک ۲۵ درصدی کیسون به اروپایی‌ها

عصر بازار- مدیر پذیرش فرابورس در حالی از درخواست کیسون برای خروج از بازار پایه توافقی این بازار خبر داده که رئیس هیات مدیره این شرکت ازتلاش برای حضور در تابلوی دوم فرابورس پس از نوروز ۹۵ خبر داده است.

جزئیات واگذاری بلوک ۲۵ درصدی کیسون به اروپایی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید مهدی علم الهدی مدیر پذیرش فرابورس از درخواست چند شرکت حاضر در بازار پایه توافقی برای انتقال به تابلو های معاملاتی بالاتر این بازار خبر داد و گفت: هم اکنون درخواست شرکت کیسون برای انتقال از بازار پایه توافقی به بازار دوم فرابورس به هیات پذیرش این بازار ارسال شده و این درخواست در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.

    وی افزود: این درخواست باید به بررسی هیات پذیرش فرابورس گذاشته شود که با توجه به در پیش بودن سال نو طبیعی است هر گونه نتیجه گیری در این زمینه به جلسات هیان پذیرش در سال 95 موکول شود.

    در همین حال محمد رضا انصاری، رییس هیات مدیره کیسون با تایید خبر درخواست این شرکت برای خروج از بازار پایه توافقی ، عنوان کرد: مدیران شرکت تلاش می کنند با تکمیل مستندات درخواستی و ارایه آن به هیات پذیرش فرابورس، پس از نوروز 95 نماد معاملاتی کیسون از بازار پایه توافقی به بازار دوم فرابورس منتقل شود.

    وی با اشاره به تاثیر رفع تحریم ها بر صنایع پیمانکاری و خدماتی بازار سرمایه عنوان کرد: با توجه به تجربه کیسون در حوزه های بین المللی انتظار می رود در دوران پسا برجام از ظرفیت ها و توانمندی های این شرکت پیمانکاری به نحو بهتری بهره برداری شود.

    عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فشار کمبود نقدینگی بر کارفرمایان و پیمانکاران کشور در سال های 93 و 94 و معطل ماندن پروژه های داخلی عنوان کرد: تا پیش از سال 93 کیسون از طریق درآمدهای حاصل از پروژه های خارجی توانست کسری ناشی از عقب ماندگی طرح های داخلی را جبران کند. در حال حاضر نیز با بازگشایی عملیات سوئیفت و تسهیل نقل و انتقال پول و همچنین فراهم شدن امکان ارایه ضمانت نامه ، پتانسیل جذب پروژه های پیمانکاری تا حجم 3 میلیارد دلار در خارج از کشور فراهم شده که در صورت تبدیل این تفاهم نامه ها به قرارداد به تقویت پتانسیل پروژه های داخلی و پوشش کسری های آنها کمک خواهد کرد.

    انصاری از فعال شدن تیم های کاری و مهندسی ایرانی برای جذب پروژه های پیمانکاری در خارج از مرزهای ایران خبر داد و گفت: هم اکنون ظرفیت های کاری ایجاد شده در حد تفاهم نامه است که برای تبدیل شدن به قرار داد باید تا 5 الی 7 ماه دیگر صبر کرد.

    وی از مشارکت با شرکت های خارجی برای توسعه و راه اندازی پروژه های داخلی کشور سخن گفت و افزود: مطابق با برنامه ریزی ها 25 شرکت ایرانی بین المللی تحت پوشش کیسون فعال خواهند شد بطوریکه پیش بینی می شود تا سال 1400 شمسی درآمد 3 میلیارد دلاری را در هر سال محقق خواهند کرد.

    رئیس هیات مدیره کیسون با اشاره به پروژه های ملی این شرکت در کشور از حضور در حوزه های نفت و گاز و انرژی به عنوان فعالیت های اصلی این شرکت بین المللی سخن گفت و افزود: کیسون از 5 گروه تخصصی برخوردار بوده و در گروه ساختمان تاکنون موفق به ساخت 50 هزار واحد مسکونی شده است. در این رابطه پروژه های مسکونی کشور ونزوئلا در سال های اخیر به عنوان شعبه ای از فعالیت های شرکت با سر و صدای بسیاری همراه بود که درامد 450 میلیون دلاری این پروژه در دوران تحریم ها دریافت و پس از تبدیل شدن به ریال در پروژه های داخلی مصرف شد. این در حالی است که این شرکت در کشورهای هندوستان،عمان،بلاروس و غیره بطور گسترده فعال است.

    انصاری بررسی موضوع افزایش سرمایه کیسون را یادآور شد و گفت : با توجه به علاقه مندی اروپایی ها از جمله آلمانی ها ، در نیمه دوم سال 95 بلوک 25 درصدی سهام کیسون برای مشارکت با سرمایه گذاران اروپایی روی میز فروش گذاشته خواهد شد.

    رییس هیات مدیره کیسون درباره این پرسش که پروژه ملی احداث خطوط گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان چه زمانی اجرا خواهد شد؛ پاسخ داد: ارزش این قرارداد یک میلیارد و 825 میلیون دلار آمریکا است که هنوز به قطعیت کامل نرسیده است. این پروژه نوین برای وزارت نفت با ایهام های زیادی روبرو است که پس از حل و فصل مسائل و حداقل کردن ریسک های آن انتظار می رود 2 ماه پس از عید 95 به قطعیت دست یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها