عصر خودرو

سومین گردهمایی ایران-اروپا در سوئیس برگزار می‌شود

عصر بازار- سومین گردهمایی ایران-اروپا اردیبهشت ماه سال آینده به منظور شناخت ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای اسکاندیناوی در زوریخ سوئیس برگزار می‌شود.

سومین گردهمایی ایران-اروپا در سوئیس برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سومین گردهمایی ایران- اروپا به میزبانی شهر زوریخ سوئیس 14 و 15 اردیبهشت‌ 95 برگزار خواهد شد. یکی از اهداف این گردهمایی، آشنایی و قدرت بخشیدن به فعالان بخش خصوصی ایرانی برای ایجاد شبکه‌های ارتباطی و همکاری اقتصادی با فعالان و صاحب‌نظران اقتصادی از کشورهای مختلف دنیا است.

    پیش از این، دومین دوره گردهمایی ایران – اروپا در سال 2015 با تمرکز بر خدمات بازار مالی و ارتباط تجاری میان ایران و کشورهای دنیا، در ژنو سوئیس برگزار شد.

    در اولین دوره گردهمایی ایران-اروپا که در سال 2014 در لندن برگزار شد، شرکت‌کنندگان به تبادل اطلاعات و تجربیات پیرامون فرصت‌های تجاری در ایران پرداختند. اسفندیار باتمانقلیچ، بنیان‌گذار فروم ایران- اروپا درباره سومین دوره این رویداد می‌گوید: سهم روابط ایران و اروپا تنها محدود به ارتباط تجاری و اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌شود بلکه در شرایط حال حاضر اقتصاد ایران، حضور شرکت‌های بین‌المللی از دیگر کشورهای دنیا مانند کشورهای حوزه اسکاندیناوی در کنار دیگر قدرت‌های اقتصادی دنیا می‌تواند نقش بسزایی در تحولات اقتصادی رو به رشد ایران داشته باشد. بر این اساس، در این گردهمایی قدرتمندترین شرکت‌های اروپایی فعال در ایران، حاضر خواهند بود تا تجربیات خود را درباره نحوه فعالیت اقتصادی در ایران با حاضران در گردهمایی به اشتراک بگذارند.

    امید غلامی‌فر، از فعالان اقتصادی حوزه کشورهای شمال اروپا درباره همکاری‌های مشترک ایران با کشورهای این حوزه می‌گوید: با توجه به اینکه ارتباط و مناسبات قوی و قابل توجه اقتصادی و تجاری بین کشورهای شمال اروپا برقرار است، فعالان اقتصادی این کشورها تمایل بسیاری برای انتقال و گسترش این تعاملات با کشورهای دیگر به‌خصوص ایران را دارند. از سوی دیگر، به دلیل وجود پتانسیل‌های همکاری میان ایران و کشورهای اسکاندیناوی، فروم ایران- اروپا می‌تواند بستری برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف باشد.

    وی افزود: با توجه به سابقه طولانی همکاری کشورهای شمال اروپا با ایران، در فروم ایران- اروپا توسعه ارتباطات اقتصادی، حضور در بازارهای مشترک و همکاری در حوزه فناوری می‌تواند از جمله محورهای این همکاری‌ها باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها