عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه در تهران:

قرارداد توافق «طرح فریز نفتی» در ۲۰ مارس امضا می‌‌شود

احتمال افزایش قیمت به ۵۰ دلار

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه که در تهران به سر می‌برد، گفت: در اجلاس ۲۰ مارس اعضای اوپک و غیراوپک درباره طرح فریز نفتی به توافق می‌رسند.در این صورت تولید نفت از سوی کشورها نباید افزایش یابد که احتمالا قیمت را به بشکه‌ای ۵۰ دلار خواهد رساند.

قرارداد توافق «طرح فریز نفتی» در ۲۰ مارس امضا می‌‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه که با هیأت اقتصادی به ایران به سفر کرده است،‌گفت:در اجلاسی که قرار است 20 مارس (اولین روز سال نو) برگزار شود کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به تفاهم‌نامه مشترکی خواهند رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه تولید سقف نفت در سطح ژانویه نگه داشته می‌شود.

    نواک گفت: به نظر من بازار اکنون برای تثبیت قیمت بسیار متوازن است،  عدم توازن عرضه در بازار باعث به هم ریختگی قیمت می‌شود و اگر تصمیم به تثبیت عرضه نفت گرفته نشود اوضاع بدتر خواهد شد.

    وزیر انرژی روسیه گفت: کشورهای تولیدکننده نفت ممکن است توافق تثبیت تولید را امضا کنند و اگر چنین نشود آشفتگی در بازار ایجاد خواهد شد.

    وی گفت: معتقدم در نشست 20 مارس توافق یا تفاهم‌نامه‌ای امضا شود یا حداقل بیانیه مشترکی اعلام گردد.

    بر اساس این گزارش در 16 فوریه وزرای کشورهای عربستان، قطر، ونزوئلا به عنوان عضو اوپک و روسیه به عنوان غیرعضو در دوحه قطر گرد هم آمدند و طرح فریز نفتی را مطرح و توافق‌های اولیه در این باره صورت گرفت.

    بر اساس این طرح کشورهای تولیدکننده نفت باید عرضه نفت اولیه خود را در سطح ژانویه نگه دارد. ایران گفته است بعد از اینکه تولید نفت به 4 میلیون بشکه در روز رسید از این طرح حمایت خواهد کرد.

    پیش از این کارشناسان اعلام کرده بودند در صورت انجام طرح«فریز نفتی» قیمت نفت به بشکه‌ای 50 دلار افزایش می‌یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها