عصر خودرو

واکنش ایران در برابر طرح فریز نفتی

عصر بازار- قیمت نفت خام در پایان معاملات دیروز (دوشنبه) کاهش یافت، اما نرخ برابری دلار بالا رفت ، درعین حال ایران پیوستن به طرح فریز نفتی را نپذیرفت.

واکنش ایران در برابر طرح فریز نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت در حالی کاهش یافت که در آستانه نشست سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا، نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی بالا رفت.
    سرمایه گذاران توجه خود را در این هفته معطوف به تصمیمات بانک های مرکزی ژاپن، آمریکا و انگلستان کردند و بانک مرکزی برخی کشورهای اروپایی هنوز از سیاست هفته گذشته کاهش نرخ بهره و تمدید برنامه بازخرید اوراق خزانه پیروی می کنند و بانک مرکزی اروپا نیز برنامه اعطای وام ارزان جدید برای تضمین بانک های اروپایی را دنبال می کند.
    قرار است بانک مرکزی آمریکا، روز های سه شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) نشست سیاست گذاری برگزار کند و اعلام کرده که در سال 2016 در مسیر افزایش تدریجی نرخ بهره گام برخواهد داشت، اما اجرای این سیاست، به سلامت اقتصادی بستگی دارد.
    آمارهای تازه اقتصادی آمریکا نشان می دهد که سطح اشتغال جدید از پیش بینی های قبلی بیشتر شده، اما سطح دستمزدها از رشد مناسبی برخوردار نیست و همچنان نگران کننده است.
    کاهش نرخ بهره یا هزینه استقراض هر چند به افزایش سرمایه گذاری و تولید و اشتغال کمک می کند، اما بالا رفتن تورم و کاهش ارزش پول را نیز در پی دارد. بنابراین اتخاذ این سیاست در اروپا به افزایش نرخ برابری دلار در برابر ارزهای اروپایی و کاهش قیمت نفت کمک می کند.
    نرخ برابری یورو در مقابل سایر ارزهای اصلی که هفته گذشته پس از اشاره «ماریو دراخی» رئیس بانک مرکزی اروپا به احتمال ناچیز تمدید برنامه کاهش نرخ بهره افزایش پیدا کرده بود، دیروز 0.5 درصد کاهش یافت و هر یورو در برابر 1.1 دلار معامله شد.
    قیمت نفت خام برنت دریای شمال که افزایش آن به بالا رفتن شاخص های سهام در هفته های اخیر کمک کرده است، دیروز به سطح کمتر از 40 دلار در هر بشکه کاهش یافت، زیرا ذخایر انبارهای نفت خام در آمریکا همچنان رو به افزایش است و ایران نیز علاقه چندانی به طرح جهانی فریز نفتی ندارد.
    « الکساندر نواک »وزیر نفت روسیه عصر دیروز پس از دیدار با وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات مبنی بر مستثنا شدن ایران از طرح فریز نفتی گفت: سطح تولید نفت ایران در دوره تحریم کاهش یافته، بنابراین موضع ایران مبنی بر اینکه قصد دارد سطح تولید خود را بالا ببرد، قابل درک است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها