عصر خودرو

رکوردشکنی ۱۸۸هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

عبور تولید نفت از مرز ۳.۱ میلیون بشکه

عصر بازار- تازه‌ترین گزارش منتشرشده توسط دبیرخانه اوپک به نقل از منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه فوریه به ۳.۱۳۲ میلیون بشکه در روز رسیده که افزایش حدود ۱۸۸ هزار بشکه‌ای را نسبت به ماه ژانویه نشان می‌دهد.

عبور تولید نفت از مرز ۳.۱ میلیون بشکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، این افزایش کم‌سابقه تولید نفت در حالی صورت می‌گیرد که از سال 2012 تاکنون، همواره میانگین سالانه تولید نفت ایران کمتر از سه میلیون بشکه در روز و در بیشترین سطح خود حدود 2.9 میلیون بشکه در روز در سال 2012 بوده است.

    گزارش اوپک همچنین نشان می‌دهد میانگین قیمت نفت سنگین ایران در ماه فوریه بیش از سه دلار از افزایش یافته و به 27.28 دلار در هر بشکه رسیده است که البته هنوز کمتر از رقم 48.64 دلاری به شمار می‌رود که در سال 2015 برای هر بشکه نفت سنگین ایران پرداخت می‌شد.

    براساس آمارهای منابع ثانویه، تولید نفت اوپک در ماه فوریه حدود 175 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 32.278 میلیون بشکه در روز رسیده است. عراق با کاهش 263 هزار بشکه‌ای، نیجریه با کاهش 94 هزار بشکه‌ای و امارات متحده عربی با کاهش 49 هزار بشکه‌ای بیشترین سهم را در افت تولید نفت اوپک داشته‌اند. در مقطه مقابل ایران بیشترین افزایش تولید نفت را در ماه فوریه به خود اختصاص داده است.

    گزارش اوپک به نقل از منابع رسمی مستقیم نیز از افزایش تولید نفت ایران حکایت می‌کند. براین اساس تولید نفت ایران در ماه فوریه به 3.385 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاتر از میانگین 3.152 میلیون بشکه در سال 2015 و 3.370 در ژانویه 2016 است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها