عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه خبر داد

نهایی شدن طرح فریز نفتی در ماه آینده میلادی

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت توافق جهانی برای فریز تولید نفت ممکن است در ماه آوریل به امضا برسد.

نهایی شدن طرح فریز نفتی در ماه آینده میلادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه پس از رایزنی ها در تهران گفت، توافق جهانی برای فریز تولید نفت ممکن است در ماه آوریل به امضا برسد و ایران را مستثنی کند. ایران حق دارد پس از سال ها تحریم تولید خود را افزایش دهد.

    پس از آنکه ایران امیدواری ها به تثبیت هماهنگ تولید نفت در آینده نزدیک را از بین برد، قیمت نفت روز دوشنبه حدود 3 درصد کاهش یافت. وزیر نفت ایران گفت، ایران زمانی به چنین بحث هایی خواهد پیوست که تولید نفتش به 4 میلیون بشکه در روز رسیده باشد.

    4 کشور عمده تولید کننده نفت یعنی روسیه، عربستان، قطر و ونزوئلا ماه گذشته در دوحه اعلام کردند که آماده فریز تولید نفت خود در سطح ماه ژانویه هستند، به شرطی که سایر تولید کنندگان هم از این توافق تبعیت کنند.

    نواک افزود، توافق نهایی در زمینه فریز تولید برای حمایت از قیمت ها که به دلیل مازاد عرضه نسبت به ژوئن 2014، 65 درصد کاهش یافته، برای ماه آینده پیش بینی شده است که احتمالا مجددا در دوحه منعقد خواهد شد.

    وی افزود، احتمالا ایران از این توافق مستثنی خواهد بود، زیرا این کشور به دنبال افزایش مجدد تولید خود پس از تحریم هایی است که اخیرا لغو شده است.

    نواک پس از دیدار با بیژن نامدا زنگنه همتای ایرانی اش گفت: «ما در این مورد اتفاق نظر داریم که ایران در یک وضعیت ویژه قرار دارد. تحریم ها آسیب قابل توجهی بر تولید نفت ایران وارد کرده است.»

    لغو تحریم های ایران در ماه ژانویه راه را برای افزایش تولید نفت ایران و افزایش ابهام در بازار جهانی نفت هموار می کند. ایران در حال حاضر حدود 3.1 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند. تحریم ها همچنین صادرات نفت این کشور را از 2.5 میلیون بشکه قبل از سال 2011 به اندکی بیش از یک میلیون بشکه در سال های اخیر رسانده بود.

    نواک گفت، ایران همچنان بر ترمیم تولید خود قبل از هرگونه فریز تولید اصرار دارد.

    «به طور کلی، ایران از ضرورت هماهنگی بین صادر کنندگان نفت و از جمله یک فریز احتمالی حمایت می کند. اما موضع ایران این است که آنها ابتدا باید حجم تولید خود را بالا ببرند... و پس از ان آنها آماده پیوستن به فریز هستند.»

    وزیر انرژی روسیه پیش بینی کرد که قیمت نفت از زیر 40 دلار فعلی تا پایان امسال به رقمی بین 40 تا 50 دلار برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها