عصر خودرو

بورس نیویورک باز هم تصمیم خودرا تغییر داد/حذف سهام شرکت های چینی

عصر بازار- بورس نیویورک برای دومین بار طی چند روز اخیر تصمیم خود را تغییر داد و اعلام کرد: تصمیم دارد سهام ۳ شرکت ارتباطاتی چینی را از فهرست سهام قابل معامله خود حذف کند.

بورس نیویورک باز هم تصمیم خودرا تغییر داد/حذف سهام شرکت های چینی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، بورس نیویورک برای دومین بار ظرف چند روز اخیر، تصمیم خود را تغییر داد و اعلام کرد تصمیم دارد سهام 3 شرکت ارتباطاتی چینی را از فهرست سهام قابل معامله خود حذف کند.

    پیش از این بورس نیویورک روز پنج‌شنبه قبلی اعلام کرد که سهام 3 شرکت ارتباطاتی چاینا تلکام، چاینا موبایل و چاینا یونیکورن را به علت فرمان اجرایی ترامپ از فهرست سهام خود حذف خواهد کرد. ترامپ معامله با شرکت‌های چینی مرتبط با نیروهای نظامی چین را ممنوع کرده بود.

    البته بورس نیویورک در بیانیه رسمی روز دوشنبه خود این تصمیم را لغو کرد و باعث سردرگم شدن سرمایه‌گذاران شد. اما یک مقام ارشد کاخ سفید به سی‌ان‌بی‌سی خبر دارد که وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، با لغو این تصمیم مخالفت کرده است.

    حالا بورس نیویورک در بیانیه جدید خود اعلام کرده است که خرید و فروش سهام این 3 شرکت را با دستورالعمل جدیدی که از وزارت خزانه‌داری آمریکا دریافت کرده است، تعلیق می‌کند و خرید و فروش سهام این شرکت‌ها از دوشنبه آینده ممنوع می‌باشد.

    سهام شرکت چاینا تلکام 1.7 درصد و سهام چاینا موبایل 1 درصد سقوط کردند و سهام چاینا یونیکورن 0.8 درصد رشد کرد.

    برچسب ها