عصر خودرو

ظهور بیت کوین به عنوان «طلای دیجیتال» می‌تواند قیمت آن را تا ۱۴۶ هزار دلار بالا ببرد

عصر بازار- بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان اعلام کرد تمایل به بزرگترین ارز مجازی دنیا به عنوان سرمایه‌ای ایمن در برابر تورم و جایگزینی برای دلار می‌تواند ارزش آن را تا ۱۴۶۰۰۰ دلار بالا ببرد.

ظهور بیت کوین به عنوان «طلای دیجیتال» می‌تواند قیمت آن را تا ۱۴۶ هزار دلار بالا ببرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان اعلام کرد ارز دیجیتال بیت‌کوین که به عنوان رقیبی برای طلا ظهور کرده می‌تواند در صورت تبدیل شدن به یک سرمایه ایمن تا  146 هزار دلار معامله شود.

    تمایل به بزرگترین ارز مجازی دنیا در سال جاری میلادی افزایش یافته و سرمایه‌گذاران به آن به عنوان سرمایه‌ای ایمن در برابر تورم و جایگزینی برای دلار نگاه می‌کنند. این علاقه مندی باعث شده قیمت بیت کوین طی شش ماه گذشته بیش از 3 برابر شود و در دوم  ژانویه به اوج 34800 دلار برسد.

    استراتژیست های این بانک وال استریت با اشاره به کاهش 7 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در طلا و افزایش 3 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌گویند:«از نظر ما، رقابت بیت کوین با طلا مدت هاست آغاز شده است».

    جی پی مورگان اعلام کرد:«با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری مالی در طلا، خروج سرمایه از آن به عنوان یک ارز جایگزین در بلندمدت به نفع بیت کوین خواهد بود».

    این بانک اشاره کرد در شرایطی که بازار 575 میلیارد دلار سرمایه طلا دارد، قیمت بیت کوین باید حدود 5 برابر شده و به 146 هزار دلار برسد تا با ارزش ثروت طلا که به صورت شمش، سکه یا منابع مالی دیگر نگهداری می شود برابری کند.

    جی پی مورگان پیش بینی می‌کند علاقه فعلی به بیت کوین ارزش آن را به 50 تا 100 هزار دلار می‌رساند.

    برچسب ها