عصر خودرو

صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۲ برابر شد

عصر بازار- واردات نفت کره جنوبی از ایران در فوریه ۲۰۱۶ با افزایش ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۲۶۹ هزار و ۲۰ بشکه در روز رسید.

صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آمارهای گمرکی نشان می دهد، سئول در ماه گذشته میلادی 1064.337 تن، معادل 269 هزار و 20 شبکه در روز نفت خام از ایران خریداری کرده، که تقریبا 2 برابر بیشتر از 557 هزار و 174 بشکه ای بوده که این کشور یک سال پیش از ایران وارد کرده بود.

    بر اساس این آمارها، در دو ماهه نخست امسال، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان، 1923.560 تن، معادل 486 هزار و 196 بشکه در روز نفت از ایران خریده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال 2015، 830 هزار و 800 بشکه در روز بوده است.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه پس از دیدار با همتای ایرانی اش گفت، توافق جهانی درباره فریز تولید ممکن است در ماه آوریل به امضا برسد و ایران را مستثنی کند. بر این اساس ایران حق خواهد داشت پس از سال ها تحریم تولید خود را افزایش دهد.

    کره جنوبی امسال قصد دارد وادات نفت خام و به ویژه میعانات از ایران را افزایش دهد.

    آمارهای واردات نفت کره جنوبی معمولا در بر دارنده میعانات است.

    بر اساس آمارهای گمرکی، کره جنوبی در ماه گذشته میلادی 12.92 میلیون تن، معادل 3.26 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد. کل این رقم 20 درصد بیشتر از 10.74 میلیون تنی بود که این کشور در فوریه 2015 وارد کرده بود.

    آمارهای نهایی از میزان کل واردات نفت کره جنوبی در ماه گذشته میلادی اواخر این ماه از سوی شرکت ملی نفت کره منتشر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها