عصر خودرو

با پذیره‌نویسی سهام بیمه زندگی خاورمیانه در فرابورس ایران

نخستین شرکت تخصصی بیمه عمر کشور وارد بازار می‌شود

عصر بازار- پذیره‌نویسی عمومی سهام در دست انتشار شرکت بیمه زندگی خاورمیانه از فردا به مدت ۱۵ روز از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران انجام می‌شود.

نخستین شرکت تخصصی بیمه عمر کشور وارد بازار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران،فردا پذیره‌نویسی عمومی سهام در دست انتشار شرکت بیمه زندگی خاورمیانه که در زمینه عملیات بیمه‌ای در انواع رشته‌های بیمه زندگی و مستمری (عمر) فعالیت می‌کند، از طریق شبکه کارگزاری عضو فرابورس ایران مورد پذیره‌نویسی عمومی قرار خواهد گرفت.

     این شرکت سرمایه اولیه‌ای بالغ بر 1200 میلیارد ریال دارد که از این میزان، 707 میلیارد و 600 میلیون ریال معادل 58.97 درصد آن، توسط موسسان شرکت تعهد شده و همچنین از سرمایه‌ تعهد شده توسط موسسان شرکت، 353 میلیارد و 800 میلیون ریال معادل 50 درصد آن، پرداخت شده است.

    براساس این گزارش، آن بخش از سرمایه شرکت که قابل تعهد در فرایند پذیره‌نویسی عمومی است به میزان 492 میلیارد و 400 میلیون سهم (معادل 41.03 درصد از کل سرمایه شرکت) بوده که 50 درصد این مبلغ، توسط پذیره‌نویسان بصورت نقدی در زمان پذیره‌نویسی پرداخت شده و قابل تامین خواهد بود.

    از سوی دیگر ارزش اسمی هر سهم هزار ریال است که مبلغ قابل پرداخت به ازای هر سهم در پذیره‌نویسی، 500 ریال (معادل 50 درصد ارزش اسمی هر سهم) و به صورت نقدی واریز خواهد شد.

    به این ترتیب از فردا به مدت 15 روز، پذیره‌نویسی عمومی سهام در دست انتشار شرکت بیمه زندگی خاورمیانه به عاملیت کارگزاری بانک خاورمیانه از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران انجام می‌شود.

    همچنین در این پذیره‌نویسی حداقل و حداکثر سهام مورد پذیره‌نویسی برای اشخاص حقیقی حداقل 10 هزار و حداکثر 100 هزار سهم بوده که این میزان برای اشخاص حقوقی از حداقل 10 هزار تا سقف 200 هزار سهم تعیین شده است.

    لازم به یادآوری است، پذیره‌نویسی سهام کمتر یا بیشتر از حداقل و حداکثر تعیین شده تنها با دریافت مجوز از طریق نمایندگان موسس شرکت امکان‌پذیر است. ضمن اینکه موافقت هیات موسس با تخصیص سهام بیشتر از سقف تعیین شده نیز به منزله تخصیص قطعی سهام نبوده و در صورت وجود سهام متناسب در زمان عرضه این امر صورت خواهد گرفت.

    به این ترتیب پذیره نویسان با مراجعه به شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران در سراسر کشور می‌توانند مبلغ 500 ریال را به ازای تعداد سهامی که مایل به پذیره‌نویسی آن هستند واریز کرده و در این پذیره‌نویسی شرکت کنند. همچنین مابقی ارزش اسمی هر سهم به عنوان تعهد صاحبان سهام تلقی و حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ ثبت شرکت، طبق برنامه آتی این شرکت از سهامداران دریافت خواهد شد.

    لازم به ذکر است خریداران باید کد سهامدارای داشته و در این صورت در فرایند پذیره نویسی شرکت کنند. در غیر این صورت خریداران باید به کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران مراجعه و نسبت به دریافت کد سهامدارای اقدام کنند.

    برچسب ها