عصر خودرو

زنگنه در دیدار همتای روس خود اعلام کرد:

آمادگی ایران و روسیه برای تاثیرگذاری بر بازار جهانی انرژی

مشارکت تهران و مسکو در سواپ نفت و گاز

عصر بازار- وزیر نفت به آمادگی تهران و مسکو برای همکاری در بازار جهانی انرژی اشاره کرد و گفت: ایران و روسیه به عنوان دو تولیدکننده بزرگ نفت و گاز می توانند در بازار جهانی انرژی همکاری کرده و تاثیرگذار باشند.

آمادگی ایران و روسیه برای تاثیرگذاری بر بازار جهانی انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه عصر دوشنبه در دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه افزود: ایران در یک سیاست پایدار، همکاری راهبردی و درازمدت با روسیه به ویژه در بخش انرژی را پیگیری می کند.

    وی اضافه کرد: در شرایطی که تحریم های ظالمانه علیه ایران برداشته شده فرصت مناسبی برای همکاری شرکت های نفت و گاز دو کشور فراهم شده است.
    وزیر نفت ادامه داد: ایران و روسیه می توانند در بخش بازرگانی نفت و گاز و سواپ با یکدیگر همکاری موثر داشته باشند.
    زنگنه گفت: امیدواریم بزودی شاهد حضور فعال شرکت های روسی در پروژه های نفت و گاز ایران باشیم.
    به گزارش، الکساندر نواک شامگاه یکشنبه در راس یک هیات عالی رتبه اقتصادی وارد تهران شد.
    نواک که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را برعهده دارد علاوه بر وزیر نفت قرار است با شماری دیگری از وزیران و مقام های اقتصادی کشورمان نیز دیدار و گفت وگو داشته باشد.
    گفته می شود وزیر نفت روسیه قرار است در این دیدار درباره چگونگی همکاری ایران با طرح موسوم به فریز نفتی و برگزاری جلسه اضطراری اوپک و روسیه نیز گفت و گو کند.
    بر اساس این گزارش، ارزش مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال 2014 با پنج درصد رشد نسبت به سال پیش از آن به یک میلیارد و 700 میلیون دلار نزدیک شده است.
    تحریم های اروپا علیه روسیه و همچنین مناقشات مسکو و آنکارا، فرصت صادرات کالاهای ایرانی به این کشور را افزایش داده است.
    کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور آبان ماه امسال در روسیه توافق کردند ارزش روابط اقتصادی تهران و مسکو را از نزدیک به دو میلیارد دلار کنونی به 10 میلیارد دلار در آینده ای نزدیک افزایش دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها