عصر خودرو

دوشنبه ۲۴ اسفند؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دو‌شنبه ۹۴.۱۲.۲۴ در بازار برق بورس انرژی ۳۳۵ مگاوات برق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۱ درصدی همراه بود.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) با افزایش اندک 0.1 درصدی در محدوده 285,000 ریال باقی ماند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:




    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند با ثبات قیمت در محدوده 285,000 ریال همچنان پایدار بوده و تغییرات اندکی در این محدوده مشاهده می‌شود.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی معاملاتی مربوط به سررسیدهای اسفند ماه و انتقال معاملات به سررسیدهای فروردین ماه سال 1395 و طبیعتاً قیمت‌های بالاتر این سررسیدها نسبت به اسفند ماه، پس از مدت‌ها معاملاتی در محدوده 300,000 ریال نیز در بازار به ثبت رسید؛ به نظر می‌رسد با بسته شدن نمادهای مربوط به سررسیدهای سال 1394، قیمت باز هم به کانال 300،000 ریال بازگردد. البته عوامل زیادی از جمله زمان و میزان واریز اعتبارات به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق در تغییرات قیمت دخیل هستند که در محاسبات باید در نظر گرفته شود.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941229 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941229 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت کار خود را در ابتدای دوره با روندی نزولی آغاز کرده و در انتهای دوره در قیمت 280,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ از ابتدای دوره روندی صعودی با شیبی نسبتاً ملایم بوده و در اواسط دوره با جهشی قابل توجه همراه شده و تا محدوده 420,000 ریال رشد کرده و در انتهای دوره با کمی نزول در قیمت 400,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 141 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24.12.1394 با 135 مگاوات می‌باشد.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها