عصر خودرو

دست همکاری ایران و روسیه برای تبادل برق فشرده شد

عصر بازار- به دلیل وجود پتانسیل بالای صنعت برق ایران وزیر انرژی روسیه از تمایل این کشور برای اتصال هرچه سریع‌تر برق ایران با روسیه خبر داد و معتقد است که ایران و روسیه می توانند تبادل مستمر انرژی برق داشته باشند.

دست همکاری ایران و روسیه برای تبادل برق فشرده شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه پس از دیدرا با وزیر نیروی ایران در تهران در جمع خبرنگاران با بیان‌اینکه ایران و روسیه مسیر مناسبی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در پیش گرفته‌اند ،اظهار کرد:می‌توانیم در بخش‌های مختلف انرژی اعم از نفت، گاز و برق ،حمل و نقل، کشاورزی و همچنین آموزش همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

    به گفته وی توافق‌های خوبی برای احداث یک نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی نهایی شده که به زودی قرارداد آن به امضا می‌رسد و کار اجرای آن آغاز می‌شود،علاوه براین نیروگاه پروژه‌های جدید دیگری نیز داریم که در حال مذاکره برسر تعریف همکاری‌های جدید در بخش انرژی با ایران هستیم.

    نوآک با اشاره به ظرفیت‌های هر دو کشور در زمینه توسعه استفاده از انرژی خورشید خاطر نشان کرد: هر دو کشور می‌توانند در این زمینه پروژه‌های مشترک در خاک ایران و در خاک روسیه تعریف کنند.

    وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: به دنبال اتصال شبکه برق دو کشور از طریق خاک آذربایجان، ارمنستان و گرجستان هستیم که در این زمینه مذاکرات چند جانبه ادامه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها