عصر خودرو

فعالیت کارخانجات چین در ماه دسامبر هم رشد کرد

عصر بازار- دولت چین در گزارش جدید خود اعلام کرد که فعالیت کارخانجات این کشور در ماه دسامبر رشد داشته است تا روند ریکاوری اقتصادی این کشور از بحران کرونا ادامه یابد.

فعالیت کارخانجات چین در ماه دسامبر هم رشد کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، دولت چین در گزارش جدید خود اعلام کرد که فعالیت کارخانجات این کشور در ماه دسامبر رشد داشته است تا روند ریکاوری اقتصادی این کشور از بحران کرونا ادامه یابد.

    اداره آمار چین اعلام کرد در ماه دسامبر شاخص مدیران خرید شرکت‌های تولیدی (پی‌ام‌آی) 51.9 واحد شده است.

    رقم بالاتر از 50 واحد این شاخص نشان‌دهنده رشد بخش تولید و رقم پایین‌تر نشان‌دهنده افت این بخش است. هرچه فاصله رقم شاخص با 50 بیشتر شود نشان‌دهنده شدت بیشتر رشد یا افت این بخش است.

    هرچند شاخص پی‌ام‌آی این ماه نشان‌دهنده رشد بخش تولید بود اما رقم آن نسبت به 52.1 واحدی که در ماه نوامبر ثبت شده بود اندکی کاهش داشت.

    اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که شاخص مدیران خرید شرکت‌های تولیدی چین در ماه دسامبر رقم 52 واحد را نشان دهد.

    بخش بزرگ تولید چین به خوبی توانسته است از بحران کرونا ریکاوری شود. اقتصاد این کشور امسال 2 درصد رشد می‌کند که این پایین‌ترین رشد آن در چند دهه اخیر است اما با توجه به افت اقتصادی همه اقتصادهای بزرگ جهان عملکردی قدرتمند به حساب می‌آید.

    برچسب ها