عصر خودرو

وزیر جهاد کشاوری:

اعتبارات حمایتی مرغ در بودجه ۱۴۰۰ «سه برابر» می‌شود

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی در نشست ستاد اقتصاد مقاوتی خراسان شمالی از افزایش اعتبارات حمایتی از خط تولید مرغ ایرانی خبر داد.

اعتبارات حمایتی مرغ در بودجه ۱۴۰۰ «سه برابر» می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم٬ کاظم خاوازی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه زنجیره تولید درد اصلی بخش کشاورزی است، اظهار داشت: یکی از زنجیره‌هایی که خراسان شمالی می‌تواند در آن پیشرو باشد مربوط به پشم است که می‌تواند به صنعت بسیار خوبی در استان تبدیل شود.

    وی با تاکید بر شناسایی و حمایت موضوعات مهم بخش کشاورزی استان، افزود: نهایت تلاشمان را برای توسعه بخش کشاورزی استان خواهیم داشت. همچنین درباره درخواست کشاورزان برای حل مشکلات مربوط به سند اراضی کشاورزی، با صحبت هایی که با رئیس سازمان ثبت اسناد کشور داشتیم تا پایان دولت بخش قابل ملاحظه ای از اراضی کشاورزی کشور سنددار می شوند و تلاش داریم کاداستر اراضی ملی و کشاورزی امسال تمام شود.

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بودجه سال آینده بیشترین نرخ رشد بودجه‌ای بعد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی با 35 درصد رشد است و همچنین بودجه ویژه‌ای برای مرغ لاین ایرانی برای نخستین بار دیده و اعتبارات حمایتی ٣ برابر شده است.

    خاوازی با تاکید بر اینکه در ستاد صادرات کشور به دنبال گره گشایی مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی هستیم، تصریح کرد: برای حمایت از صادرات محصولاتی که بازار را به‌هم نمی‌ریزند و یارانه نمی‌گیرند محکم ایستاده‌ایم و صادرات محصولاتی مثل مرغ و تخم مرغ و گوشت که یارانه دریافت می‌کنند کنترل می شود.

    وی با اشاره به اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی استراتژیک، گفت: با هدف خودکفایی و حمایت از کشاورزان برای نرخ تضمینی گندم و پنبه ورود جدی خواهیم داشت.

    تصویب اختصاص یارانه آرد و سوخت برای عشایر در هیات دولت، کنترل بازار مرغ و تخم مرغ، حل مشکلات مربوط به خرید نهاده های دامی و ساماندهی وضعیت جو و نهاده ها، حل مشکلات کمبود تراکتور، اجرای رایگان آبیاری نوین برای زمین‌های تجمیع و تقاضای لغو مصوبه کاهش سهمیه آب چاه‌های از وزارت نیرو از دیگر مباحث مورد طرح از سوی وزیر جهاد کشاورزی در این نشست بود.

    برچسب ها