عصر خودرو

بازار با روزهای سبز به استقبال بهار ۹۵ می‌رود

رشد ۸۷۰ واحدی شاخص کل

عصر بازار- بازار سهام در سومین روز معاملاتی باقیمانده تا پایان فعالیت تالار شیشه‌ای در سال ۹۵ شاهد پس گرفتن رکورد ۸۰ واحدی شاخص کل با خودنمایی نماگرهای خودرویی،‌ تجهیزاتی و فلزات اساسی بود.

رشد ۸۷۰ واحدی شاخص کل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 24 اسفند 94 با افزایش 880 واحدی در رقم 80 هزار و 236 واحد رسید.

    شاخص کل هم وزن نیز با رشد 120 واحدی عدد 13 هزار و 140 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام ازاد شناور اما با افزایش 1148 واحدی عدد 91 هزار و 515 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 793 واحدی به رقم 56 هزار و 622 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 796 واحدی به عدد 172 هزار و 646 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با 8 واحد کاهش عدد 801 واحد را به نمایش گذاشت. طی معاملات امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 120 واحد، مخابرات ایران با 108 واحد و گروه مپنا با 107 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 81 واحد، پالایش نفت اصفهان با 38 واحد و پتروشیمی جم با 28 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 489 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 521 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 94 هزار و 384 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شیشه قزوین، مخابرات ایران، رینگ سازی مشهد، فرآورده‌های نسوز ایران، لبنیات پاستوریزه پاک، گروه صنعتی ملی،‌ پالایش نفت تبریز، مهندسی صنعتی روان، فن‌آور، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو، گروه بهمن، سیمان خزر، نساجی بروجرد، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری ملی ایران، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق اجاره صایتل، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و حق تقدم خرید سهام آن بازگشایی شدند.

    بنابر این گزارش، امروز نماد معاملاتی گروه مدیریتی سرمایه‌گذاری امید سهامدار حقوقی این شرکت 60 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان را به کدهای تابعه خود کد به کد کرد.

    در بانک سینا امروز بیش از 48 میلیون به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

    در پتروشیمی مبین و پالایشگاه نفت اصفهان نیز امروز به ترتیب 20 میلیون سهم به ارزش‌های بیش از 8 میلیارد تومان و 6 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی سخت‌آژند نیز امروز کمتر از 20 میلیون سهم به ارزشی بیش از 12 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی به کدهای تابعه جابجا شد. در بانک ملت نیز امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی با معاملات درون گروهی همراه بود.

    امروز همچنین در نماد معاملاتی داروسازی الحاوی بیش از 4 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در تداوم عبور از الگوهای مقاومتی خود شاهد پس گرفتن رکورد 80 هزار واحدی از سوی شاخص بورس پس از گذشت 2 سال از آخرین ثبت این رکورد در بازار سهام بود.

    شاخصی که شاید با به میان آمدن نماگرهای شاخص قیمت هم‌وزن و شاخص قیمت وزنی ارزشی دیگر چندان به چشم معامله‌گران نمی‌آید اما درست دو سال قبل توانسته بود این رکورد را برای خود ثبت کند.و هر چند برخی معامله‌گران نگران از سرعت نماگرهای بورس برای پس گرفتن رکوردهای از دست رفته خود هستند، اما نقدشوندگی بازار در کنار ارزش ذاتی پایین سهام در برابر نسبت قیمت به درآمدی سود بانکی نشان می‌دهد که قیمت سهام در مجموع با هیچ خطری از بابت حباب مواجه نیست. هر چند در برخی گروه‌ها از جمله برخی از شرکت‌های خودرویی به دلیل وجود زیان انباشته قیمت سهام فارغ از تحلیل با نوسان مثبت روبرو شده است.

    بنابر این گزارش، امروز گروه‌های تجهیزاتی، خودرویی، فلزات اساسی، بانک‌ها و خودروسازی قطعه‌سازی، گروه‌های پیشرو بازار در سبز نگه داشتن نماگرهای بورس برای استقبال از بهار 95 در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان امسال بودند.

    در گروه‌های مخابراتی نیز در پیش بودن مجامع مخابرات و همراه اول و انتظار برای سود نقدی مناسب در مجمع در کنار انتشار برخی از خبرهای امیدوار کننده در این گروه باعث شده تا صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این گروه فعال شوند.

    در گروه معدنی اما کمبود نقدینگی اگرچه سهامدار عمده را به عرضه سهام در دوقلوهای سنگ آهنی (چادر ملو و گل گهر) و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری آنها ترغیب کرده اما سهامداران حقیقی خسته این گروه‌ را برای نشستن در صف خریدهای پایدار سهام همچنان امیدوار کرده است.

    در گروه خودرویی امروز با بازگشایی ایران خودرو، با وجود عرضه سهام از سوی سرمایه‌گذاری سمند، اما شکل‌گیری صف خرید 83 میلیون سهمی در پایان معاملات امروز این سهم با وجود معامله 93 میلیون سهمی ایران خودرو قابل توجه بود.

    در گروه فلزات اساسی امروز همسو با تداوم رشد قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی قیمت سهام در گروه‌های فولادی و سرب و روی با نوسان مثبت همراه شد، به طوری که انتظار برای متعادل شدن قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی پس از پایان عرضه‌ حقوقی‌ها در هفته‌های گذشته، افزایش یافته است.

    امروز همچنین بازار سهام شاهد کشف قیمت نیروگاه برق دماوند از مجموع شرکت‌های بانک دی بود. قیمت هر سهم «دماوند» امروز 7 هزار و 400 تومان در بازار فرابورس کشف قیمت شد که بر روی سهام بانک دی به دلیل پیش خور شدن قیمت‌ها در روزهای گذشته بدون تاثیر بود.

    امروز در نماد معاملاتی بانک دی صف فروش بیش از یک میلیون سهمی علیرغم معامله  94 میلیون سهم بانک دی در کنار کشف قیمت «دماوند» جالب توجه بود.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز بازاری شاداب و توام با حضور انبوه خریداران سهام بود که در این بین گروه‌های سیمانی، قطعه‌سازی، معدنی و تجهیزاتی‌ها در کنار برخی تک‌سهم‌ها از جمله شرکت‌های پر تقاضای این بازار بودند.

    به نظر می‌رسد بازار سهام در دو روز معاملاتی باقیمانده تا پایان سال نیز به لحاظ سنتی همچنان با حضور خریداران سهام به ویژه در گروه‌های کوچک از جمله فناوری اطلاعات، بانک‌ها و تک‌سهم‌های فرابورسی باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها