عصر خودرو

در روز پر رونق بازار فیزیکی؛

رقابت خریداران حلال‌های ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه، شیراز و تهران

عصر بازار- در مجموع ارزش کل معاملات روز شنبه بورس انرژی ایران در دو تابلوی مشتقه و فیزیکی قریب به ۱۴۶ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال رسید.

رقابت خریداران حلال‌های ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه، شیراز و تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در جریان معاملات روز ‌‌شنبه‌ 22 اسفند 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای متانول پتروشیمی فن‌آوران و زاگرس، حلال 402 پالایش نفت تهران، شیراز و کرمانشاه، حلال 410 پالایش نفت شیراز و تهران، آیزروریسایکل و نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس، حلال 406 پالایش نفت تهران و بوتان، پروپان، برش سنگین و گاز مایع پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام، نفت کوره 280 و 380 سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند.

    کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها معادل 17 هزار و 118 تن به ارزشی بیش از 143 میلیارد و 958 میلیون ریال بود.

    از نکات حائز اهمیت معاملات این روز معاملاتی می‌توان به استقبال قابل توجه خریداران رینگ داخلی برای انواع کالاهای عرضه‌های شده در این روز و به ویژه حلال‌های 402 اشاره کرد.

    گفتنی است هر سه عرضه حلال‌های 402 پالایش نفت تهران، پالایش نفت کرمانشاه و پالایش نفت کرمانشاه به رقابت کشیده شد و خریداران آن رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشتند به طوریکه تقاضایی بیش از 4 برابر مقدار عرضه را ثبت کردند.

    روز شنبه، بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 337 قرارداد معادل 8088 مگاوات ساعت به ارزشی قریب به 2 میلیارد و 305 میلیون ریال بود.

    گفتنی است در آغاز جلسه این روز معاملاتی نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 21 فروردین ماه 95، 22 فروردین ماه 95 و 23 فروردین ماه 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 26 اسفند ماه 94 و 27 اسفند ماه 94 متوقف شدند.

    درین روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران نیز در کلیه نمادهای فعال، 51 قرارداد به ارزشی بالغ بر 570 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها