عصر خودرو

برای نخستین بار؛

فرابورس ایران پای صنعت هتلداری را به بازار سرمایه باز کرد

عصر بازار- از ابتدای سال ۹۴ تاکنون، بالغ بر ۲۴ شرکت‌ در صنایع مختلف در فرابورس ایران پذیرش شده‌اند که از میان آنها شرکت‌ داروسازی سبحان انکولوژی پس از درج نماد آن در بازار دوم، هفته گذشته عرضه اولیه شد.

فرابورس ایران پای صنعت هتلداری را به بازار سرمایه باز کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در حالی چهار سال پیش فرابورس ایران پای صنعت گردشگری را با بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی به بازار سرمایه باز کرد که هم‌اکنون شرکت هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان نیز در فرابورس ایران پذیرش شده تا به این ترتیب زنجیره تامین مالی این صنعت از طریق بازار سرمایه تکمیل‌تر شود.

    معاون پذیرش و ناشران فرابورس در این خصوص توضیح داد: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به واسطه پتانسیل‌های بی‌شمار موجود در صنعت گردشگری و نقش انکارناپذیر آن در اشتغال‌زایی توجه ویژه‌ای به رشد و توسعه این صنعت شده است. در واقع یکی از راه‌های کاهش اتکای بودجه به نفت نیز در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رشد هر چه بیشتر این صنعت به خوبی امکان پذیر است.

    سیدمهدی علم‌الهدی ادامه داد: از این رو با توجه به اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های فرابورس ایران تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی فعال در بسیاری از صنایع کشور از جمله صنعت گردشگری برای دستیابی به رشد و توسعه پایدار اقتصادی است، با پذیرش چنین شرکت‌هایی مانند هتل‌ها، سعی می‌کنیم تامین مالی این صنعت را از طریق بازار سرمایه تسهیل‌ کنیم.

    وی با بیان اینکه علاوه بر این صنعت سعی داریم دایره تامین مالی خود را به دیگر شرکت‌ها و صنایع موجود در کشور نیز گسترش دهیم، افزود: با توجه به محدود بودن منابع مالی دولت، بانک‌ها و سرمایه بخش خصوصی برای تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی، اما بازار سرمایه محل مناسبی برای تامین مالی به شمار می‌رود که با ورود شرکت‌ها به این بازار، این مهم به خوبی قابل دستیابی است.

    درج 25 شرکت در فرابورس ایران

    معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران در ادامه به درج دو شرکت در بازار دوم اشاره کرد و در این خصوص توضیح داد: به تازگی دو شرکت ریل پرداز سیر و شرکت تولید نیروی برق صبا به ترتیب در گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» پس از کسب کلیه شرایط پذیرش، در تاریخ‌های 19 و 22 اسفندماه در بازار دوم درج شده‌اند.

    به گفته وی به این ترتیب شصت و هفتمین و شصت و هشتمین شرکت در بازار دوم درج شده‌اند که امیدنامه آنها در بخش اوراق بهادار پذیرفته شده سایت فرابورس ایران قابل مشاهده است و صورت‌های مالی و سایر اطلاعات این شرکت‌ها نیز در سامانه کدال در دسترس قرار دارد.

    علم‌الهدی همچنین به ارائه آماری در خصوص درج شرکت‌ها در فرابورس ایران طی سال جاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 25 شرکت را در فرابورس درج کرده‌ایم که از میان آنها 6 شرکت در بازار اول و 19 شرکت در بازار دوم بوده‌اند.

     

    پذیرش 24 شرکت در سال 94

    از سوی دیگر علم‌الهدی آماری نیز در خصوص پذیرش سال جاری شرکت‌ها در فرابورس ایران ارائه کرد و توضیح داد: از ابتدای سال 94 تاکنون، بالغ بر 24 شرکت‌ را در صنایع مختلف در فرابورس پذیرش کرده‌ایم که از میان آنها شرکت‌ داروسازی سبحان انکولوژی پس از درج نماد آن در بازار دوم، هفته گذشته عرضه اولیه شد. همچنین برنامه داریم شرکت‌های دیگری را که طی امسال پذیرش و بعد از احراز شرایط لازم، نماد آنها در بازارهای اول یا دوم درج شده‌اند، بنا به شرایط بازار برای نخستین بار عرضه کنیم.

    وی نخستین شرکت پذیرش شده در فرابورس ایران را در سال جاری، شرکت پاکدیس در فروردین ماه اعلام کرد و گفت: دو شرکت آسیا سیر ارس و هتل بین‌المللی کوثر اصفهان نیز، آخرین شرکت‌های پذیرش‌ شده در فرابورس ایران در سال 94 به شمار می‌روند.

    به گفته وی از 24 شرکتی که امسال پذیرش شده‌اند، تعداد 4 شرکت در بازار اول و 20 شرکت در بازار دوم هستند و شرکت‌های بسیاری نیز در صف پذیرش در فرابورس ایران قرار دارند که با تکمیل اطلاعات و مدارک آنها، اقدامات لازم برای پذیرش آنها در آینده صورت خواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها