عصر خودرو

گزارش «عصربازار» از آخرین عرضه اولیه ۹۴؛

چم و خم «ریل پرداز سیر»

عصر بازار- «حریل» با پیش بینی سود ۳۸ ریالی در سال ۹۵، آخرین عرضه اولیه امسال خواهد بود.

چم و خم «ریل پرداز سیر»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، فرآیند عرضه های اولیه امسال، با ورود شرکت ریل پرداز سیر در بازار دوم فرابورس به کار خود پایان می دهد. این شرکت که با نماد «حریل» در این بازار پذیرش شده است، در سال 1388 تاسیس شده است و سهم بیش از 10 درصدی در ناوگان لبه بلند و سهم بیش از 10 درصدی در ناوگان حمل محموله های معدنی دارد.

    در ترکیب سهامداری ریل پرداز سیر، شرکت «ارزش آفرینان کوثر کیش» سهم 48 درصدی دارد و شرکت سرمایه گذاری امین اعتماد سهم 25 درصدی دارد. همچنین شرکت اقتصاد مدبر کیش و شرکت ابنیه سازان کوثر کیش به ترتیب سهم 1 درصدی در این شرکت دارند. مابقی سهام این شرکت نیز در اختیار افراد حقیقی است.
    در آمد این شرکت از 30 میلیارد تومان در سال 92 به بیش از 61 میلیارد تومان در سال 94 رسید و پیش بینی شده است که در سال آینده نیز تا ارقام 77 میلیاردی پیشرفت کند.
    شرکت ذوب آهن اصفهان و سنگ آهن مرکزی ایران، مهم ترین مشتریان این شرکت هستند و البته در هدف گذاری های بازاریابی این شرکت، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و مجمتع سنگ آهن سنگان به عنوان مشتریان بالقوه دیده شده است.
    در صورت های مالی ریل پرداز سیر مشاهده می شود که در سال 92، سود ناخالص فروش 15 درصد بوده که 9 درصد بیش از سود خالص به فروش بوده است. این نسبت ها در سال های 93 و 94 با اندکی کاهش مواجه بود، اما طبق پیش بینی ها قرار است در سال آینده 21 درصد به عنوان سود ناخالص فروش و 10 درصد به عنوان سود خالص فروش داشته باشد. همچنین در سال آینده برای هر سهم سود عملیاتی 38 ریالی در نظر گرفته شده است.
    طبق پیگیری های «عصربازار» عرضه این سهم پس از انتشار اطلاعیه فرابورس و به احتمال زیاد در روز چهارشنبه، 26 اسفند انجام می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها