عصر خودرو

در پایان دی ماه امسال؛

بدهی خارجی ایران به ۵.۵ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، میزان بدهی‌های خارجی (تعهدات بالفعل) کشور در پایان دی ماه امسال به رقم ۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون دلار رسیده است.

بدهی خارجی ایران به ۵.۵ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، براساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی، میزان بدهی های خارجی (تعهدات بالفعل) کشور در پایان دی ماه امسال به رقم 5 میلیارد و 552 میلیون دلار رسیده که 5 میلیارد و 201 میلیون دلار آن بلندمدت و 351 میلیون دلار آن کوتاه مدت است.

    گزارش بانک مرکزی از ارقام عمده پولی و اعتباری، نشان می دهد که میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در پایان دی ماه امسال 298 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به اسفندماه سال قبل 15.3 درصد کاهش داشته است.

    میزان پول در پایان دی ماه 94 حدود 118 هزار میلیارد تومان با رشد منفی 2.2 درصدی نسبت به پایان سال 93 و رقم شبه پول نیز 831 هزار میلیارد تومان با رشد 25.6 درصد اعلام شد. 

    حجم نقدینگی در پایان دی ماه امسال به حدود 950 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به دی ماه سال قبل 27.2 درصد و نسبت به اسفندماه 21.3 درصد رشد داشته است. این رقم در پایان اسفندماه 93 حدود 780 هزار میلیارد تومان بوده است.

    همچنین گزارش بانک مرکزی از خلاصه دارایی ها و بدهی های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نشان می دهد که دارایی های خارجی در پایان دی ماه امسال 217 هزار میلیارد تومان با رشد 14 درصدی نسبت به پایان اسفندماه می باشد. 

    میزان سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی 106 هزار میلیارد تومان و کل بدهی های بخش دولتی، غیر دولتی و غیره یک هزار و 920 میلیارد تومان با رشد 17.8 درصدی نسبت به پایان سال گذشته و رقم بدهی این موسسات به بانک مرکزی نیز در مدت مذکور 83 هزار میلیارد تومان با رشد منفی 2.5 میلیارد تومان اعلام شد. 

    کل بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی در این مدت 16 هزار میلیارد تومان و بانک های تخصصی 54 هزار میلیارد تومان گزارش شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها