عصر خودرو

استقبال اروپا از نفت خام ایران

عصر بازار- نشریه لویدزلیست نوشت: ایران به افزایش صادرات نفت خام هم زمان با استقبال بازار اروپا ادامه می دهد.

استقبال اروپا از نفت خام ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صداوسیما،  لویدزلیست در گزارشی نوشت: ایران در ماه فوریه (ماه پیش) ، میانگین 1.47 میلیون بشکه در روز نفت خام را صادر کردکه نسبت به میزان صادرات سال گذشته در زمان مشابه روند صعودی نشان می دهد.

    چین در صدر جدول واردکنندگان نفت خام ایران قرار دارد که حدود 31.3 درصد از کل میزان نفت خام صادراتی ایران را به خود اختصاص داده است، جایگاه دوم متعلق به ژاپن است که به طور میانگین روزانه در حدود 250 هزار بشکه نفت خام ایران را خریداری کرده است وکره جنوبی با وارد کردن 140.000 بشکه در روزجایگاه سوم را ازآن خود کرد.

    نکته جالب اینکه هند که پیش از این به عنوان دومین خریدار نفت خام ایرانی روزانه حدود 130 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری می کرد اکنون با دو پله تنزل در جایگاه چهارم ایستاد.

    85 درصد از صادرات نفت خام ایرانی تاکنون به کشورهای آسیایی چین، هند، کره جنوبی وژاپن انجام می گرفت که در ماه ژانویه به میزان 67 درصد افت کرد.

    کارشناسان دلیل این کاهش را استقبال بیشتر کشورهایی مانند فرانسه، رومانی، امارت متحده عربی و حتی سنگاپور از نفت خام ایرانی دانستند.

    از سوی دیگر جدید ترین نفتکش حامل نفت خام ایرانی از جزیره خارگ اخیرا راهی بندر فاس در فرانسه شد که انتظار می رود در 21 مارس در بندر مذکور پهلو بگیرد.

    لویدز لیست ادامه داد: 12 فوریه سال جاری یک فروند کشتی شرکت ملی نفتکش ایران با ظرفیت99.094 در حالی که 80.000 تن نفت خام را حمل می کرد، جزیره خارگ را به سمت تانزانیا ترک کرد وهم اکنون در بندر دارالسلام پهلو گرفته است.

    لویدز لیست در آخر نوشت : شرکت دولتی نفت آذربایجان هم یک قرارداد با شرکت ملی نفتکش ایران منعقد کرده است که بر اساس این قراداد، نفت خام آذربایجان از طریق دریای خزر وارد بندر شمالی ایران شده و به پالایشگاههای تهران وتبریزمنتقل می شود.ایران هم در مقابل،ازترمینال نفت خام جزیره خارگ ، به آذربایجان صادرات نفت خام خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها