عصر خودرو

کسری حساب جاری آمریکا به بالاترین رقم طی ۱۲ سال گذشته رسید

عصر بازار- وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۰.۶ درصد افزایش یافته و به ۱۷۸.۵ میلیارد دلار رسیده است که نتیجه پیشی گرفتن واردات از صادرات است.

کسری حساب جاری آمریکا به بالاترین رقم طی ۱۲ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به بالاترین رقم طی 12 سال گذشته رسید چون افزایش هزینه مصرف‌کنندگان باعث شد واردات آمریکا از صادرات آن پیشی بگیرد.

    وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور که جریان کالاها، خدمات و سرمایه‌گذاری به داخل و خارج از کشور را اندازه‌گیری می کند، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 10.6 درصد افزایش یافته و به 178.5 میلیارد دلار رسیده است. این رقم بالاترین کسری حساب جاری آمریکا از سه ماه دوم 2008 تا حالا است.

    کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی برابر با 161.4 میلیارد دلار بود. اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند این رقم در سه ماهه سوم تا 189 میلیارد دلار افزایش یابد.

    کسری حساب جاری آمریکا 3.4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را در سه سوم تشکیل می داد که 3.3 درصد بالاتر از سه ماهه دوم سال جاری میلادی بود. ولی این رقم هنوز هم کمتر از 6.3 درصد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم 2005 است چون آمریکا در حال حاضر صادرکننده صرف نفت خام و سوخت است.

    واردات کالا در آمریکا 94.4 میلیارد دلار افزایش یافته و به 602.7 میلیارد دلار رسیده است یعنی بالاترین رقم از آخرین فصل 2019. بیشترین افزایش واردات که به دنبال بالا رفتن تقاضا پس از برداشته شدن محدودیت های کرونایی صورت گرفته، مربوط به واردات خودرو بوده است.

    واردات خدمات 6.5 درصد افزایش یافته و به 107.7 میلیارد دلار رسیده است که بیشتر نشان‌دهنده افزایش هزینه‌های مالکیت فکری مخصوصاً مجوز تحقیقات و توسعه بوده است. حمل و نقل دریایی و مسافرت‌های شخصی هم افزایش یافته اند.

    هزینه مصرف‌کنندگان در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با نرخ سالانه 40.4 درصد افزایش یافت که نتیجه بیش از 3 تریلیون دلار بسته‌های کمکی دولت بوده است. هزینه مصرف کنندگان در سه ماهه دوم 33.2 درصد کاهش یافته بود.

    صادرات کالا در آمریکا در فصل تابستان 68.4 درصد افزایش یافته و به 357.1 میلیارد دلار رسیده بود که بیشتر آن مربوط به صادرات خودروهای موتوری، قطعات و موتور بوده است. صادرات آمریکا در سه‌ماهه‌ دوم در بحبوحه تعطیلی‌های کرونا در خارج از آمریکا کاهش یافته بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو