عصر خودرو

با ٢ دلار و ٢١ سنت افزایش؛

قیمت نفت خام ایران به بشکه ای ۳۲ دلار نزدیک شد

عصر بازار- قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به چهارم مارس (١٤ اسفندماه) با دو دلار و ٢١ سنت افزایش نسبت به هفته گذشته به ٣١ دلار و ٧٧ سنت رسید.

قیمت نفت خام ایران به بشکه ای ۳۲ دلار نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روند افزایشی قیمت نفت خام همچنان ادامه دارد و قیمت ها به تدریج از کانال 20 دلاری عبور کرده و وارد کانال 30 دلاری می شوند.

    کارشناسان پیش بینی می کنند که موج جدید افزایش قیمت نفت خام که از دو هفته گذشته آغاز شده، پایدار بوده و می تواند قیمت نفت خام را تا محدوده بشکه ای 40 دلار بالابرده و تثبیت کند.
    اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت گزارش داد، قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به چهارم مارس (١٤ اسفندماه) با دو دلار و ٥٢ سنت افزایش به ٢٩ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٥ دلار و ٢٥ سنت بوده است.
    قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣١ دلار و ٤٦ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، دو دلار و ٣١ سنت افزایش نشان می دهد.
    هربشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز در هفته منتهی به چهارم مارس با سه دلار و ٣٤ سنت افزایش، ٣٤ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه معامله شد.
    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز با دو دلار و 50 سنت افزایش به ٣٦ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه رسید.
    همچنین قیمت نفت خام شاخص دبی و عمان نیز با یک دلار و ٩٦ و یک دلار و ٩٧ سنت افزایش به ترتیب به ٣١ دلار و ٥٧ سنت و ٣٢ دلار و ٥٩ سنت رسید.
    بر اساس این گزارش، احتمال افزایش همکاری روسیه و سایر تولیدکنندگان غیر اوپک، در جلوگیری از افزایش تولید و همچنین کاهش ارزش دلار از علت های اصلی افزایش قیمت نفت در هفته های اخیر بوده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها