عصر خودرو

تورم چین منفی شد

عصر بازار- داده‌های اداره ملی آمار چین حاکی از این است که شاخص هزینه‎های مصرف کننده در چین برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته کاهش یافته؛ موضوعی که نشانگر تورم منفی این کشور است.

تورم چین منفی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، داده‌های اداره ملی آمار این کشور که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد شاخص هزینه مصرف کننده موسوم به «CPI» (معیاری برای سنجش میزان تورم) در چین به طور غیرمنتظره‌ای در ماه نوامبر سال جاری میلادی /10 آبان تا 10 آذر / و در مقایسه با دوره گذشته در سال 2019 میلادی نیم درصد کاهش داشته است و به زیر صفر رسید.

    روند کاهشی منفی 0.5 درصدی شاخص هزینه‌های مصرف کننده در چین بدنبال افزایش مثبت 0.5 درصدی این شاخص در ماه اکتبر سال جاری میلادی / 10 مهر تا 10 آبان/ گزارش می شود.

    این اولین تورم منفی چین از اکتبر 2009 میلادی تاکنون و بدنبال کاهش منفی 2 درصدی قیمت مواد غذایی برای اولین بار در طول تقریبا 3 سال گذشته محسوب می‌شود.

    علاوه بر قیمت مواد غذایی، هزینه های مربوط به بخش حمل و نقل، اجاره بها، سوخت، آب، برق و پوشاک نیز در چین کاهش داشته است.

    بر اساس برآوردهای ماهانه، هزینه های مصرف کننده در چین 0.6 درصد کاهش پیدا کرده است که این روند، سریع ترین و پرشتاب ترین روند کاهشی از 6 ماه پیش و متعاقب کاهش 0.3 درصدی این هزینه ها در ماه اکتبر محسوب می‌شود.

    برچسب ها