عصر خودرو

از سوی بورس کالای ایران صورت می گیرد؛

انتشار اوراق سلف اوره پتروشیمی پردیس

عصر بازار- مرحله اول اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان تا دقایقی دیگر از طریق بورس کالای ایران منتشر می شود.

انتشار اوراق سلف اوره پتروشیمی پردیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، ساعت 9 دوره پیش گشایش انتشار اوراق سلف موازی اوره آغاز می شود که این دوره به منظور ثبت سفارش کارگزاران است و از ساعت 9 و 30 دقیقه معامله آغاز می شود.

    براساس این گزارش، مرحله اول اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس به روش «عرضه کسترده با قیمت ثبات» تا سقف 199،001 تن و با قیمت 7،537،670 ریال به ازای هر تن با همکاری تامین سرمایه امین، در بورس کالا عرضه می‌شود.

    مرحله اول این اوراق به ارزش 1500 میلیارد ریال در آخرین هفته اسفند ماه انجام خواهد شد و مرحله دوم نیز به ارزش 1500 میلیارد ریال از 16 فروردین لغایت 24 اسفند سال 95 ادامه خواهد داشت.

    این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس کالا و معاف از مالیات است که هدف از این عرضه تامین منابع مالی لازم جهت تکمیل پروژه سه فاز شرکت پتروشیمی پردیس است.

    حجم عرضه اولیه حداکثر 380،000 تن است اما شروطی که برای آن ثبت شده این است که ارزش اوراق از 3 هزار میلیارد ریال بیشتر و کمتر نباشد.

    اوراق سلف موازی استاندارد سود بین دوره ای ندارد و در پایان دوره یکساله خریدار می تواند نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت دارایی پایه در سررسید و بر اساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند.

    سود روز شمار این اوراق 22 درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد 23 درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت شده و البته این سود می‌تواند تا سقف 24درصد هم افزایش یابد.

    از طرفی معاملات ثانویه این اوراق از طریق شبکه کارگزاران مورد تائید سازمان بورس و بر اساس ضوابط معاملات بورس کالا حداکثر 10 روز کاری پس از پایان عرضه اولیه صورت می گیرد.

    همچنین حداقل اوراق جهت تسویه فیزیکی 30 هزار قرارداد(معادل 30 هزار تن) است و دوره تحویل فیزیکی پس از زمان سررسید هر مرحله اوراق شروع و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. عدم ارائه درخواست جهت تحویل فیزیکی، 10 روز پیش از تاریخ سررسید هر مرحله اوراق به منزله انصراف خریدار از تحویل دارایی پایه و انجام تسویه نقدی خواهد بود.

    قیمت خرید هر قرار داد نیز بر اساس نرخ میانگین FOB خلیج فارس منتشر در نشریات ARGUS FME و FERTECON ARGUS استخراج می شود، البته این قیمت با توجه به نرخ تسعیر ارز بر اساس مکانیزم مصوب بورس کالا به صورت ریالی مشخص می گردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها