عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

پیش بینی بازار طلا در روزهای پایانی سال

عصر بازار- پیش‌یبنی می‌شد حداقل در دو هفته پایانی سال وضعیت بازار طلا رو به بهبودی برود و از رکود خارج شود اما ابدا نشانی از رونق نیست.

پیش بینی بازار طلا در روزهای پایانی سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدای اقتصاد، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اصلا نشانه‌ای از رونق و شادابی در بازار طلا به چشم نمی‌خورد و بازار نه تنها شاداب نیست بلکه بسیار هم بداخم، عصبانی و بداخلاق است.

    محمد کشتی‌آرای تصریح کرد: بازار طلا در حال حاضر سرگردانی خاصی دارد و تحت تاثیر مولفه‌های زیادی از جمله بحران خاورمیانه، قیمت نفت، ارزش سهام در بازارهای اسیا، اروپا و آمریکا، شاخص‌های اقتصادی و نرخ بهره آمریکا قرار دارد و همه این مولفه‌ها طلا را تحت فشار قرار داده است.

    وی ادامه داد: به نظر می‌رسد قیمت طلا حداقل در چند روز آینده بیشتر میل به کاهش داشته باشد تا حدود 10 روز دیگر که دوباره معاملات نفتی در ماه مارس تقویت شوند و به قیمت طلا در جهت مثبت کمک کنند.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: در اواسط هفته گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی با لمس هزار و 270 دلار، به بالاترین رقم خود در 13 ماه اخیر رسید اما در مجموع بعد از بالارفتن قیمت، بسیاری از معامله گران برای شناسایی سود دست به فروش زدند و همین مساله قیمت طلا در بازارهای جهانی را دوباره از آخر وقت بازار جمعه نزولی کرد و باعث شد به حوالی هزار و 250 دلار برسد.

    کشتی‌آرای اظهار کرد: اگر اتفاق خاص اقتصادی رخ ندهد روند کاهشی قیمت طلا ادامه خواهد داشت اما اگر متغیرهای اقتصادی تغییر کنند، قیمت هر اونس طلا می‌تواند با یک جهش به هزار و 300 دلار برسد.

    وی درباره وضعیت بازار طلای داخلی گفت: پیش‌یبنی می‌شد وضعیت بازار رو به بهبودی برود و حداقل در دو هفته پایانی سال از رکود خارج شود اما ابدا نشانی از رونق نیست و هیچ تحولی صورت نگرفته است به همین دلیل می‌بینیم سکه تقریبا به اندازه قیمت طلای آن معامله می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها