عصر خودرو

دولت هرچه سریع‌تر تکلیف تک‌نرخی شدن ارز را مشخص کند

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز با اشاره به میزان بدهی دولت به پیمانکاران اظهار کرد: گرچه دولت همت زیادی در تسویه بدهی خود به پیمانکاران انجام داده است، اما پیشنهاد می شود که از محل افزایش قیمت سوخت در سال آینده قسمتی از بدهی دولت به بخش خصوصی و پیمانکاران پرداخت شود.

دولت هرچه سریع‌تر تکلیف تک‌نرخی شدن ارز را مشخص کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری با بیان اینکه به خاطر مهار تورم باید از دولت تشکر کنیم اظهار کرد: در دو سال اخیر شاهد بودیم که به دور از هرگونه هیجان اقتصادی موضوع تورم راهبری شد و نرخ تورم از 40 درصد به کمتر از 20 درصد کاهش یافت. در همین راستا باید از دولت تشکر کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی تهران به دنبال تعامل با دولت در عین بیان انتقاد از دولت است اظهار کرد: می دانیم که دولت با مشکلات زیادی سر و کار دارد و چه اتفاقاتی برای کشور افتاده است. همچنین می‌دانیم که بزرگترین معضل دولت بودجه و سرمایه است.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رفت و آمدهای هیات های تجاری خارجی در دوران پسابرجام اظهار کرد: آنچه که در طول چند ماه اخیر به ویژه در دوران پس از برجام مشاهده می کنیم، رفت و آمد هیات های خارجی است که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند. در این شرایط چنانچه بتوانیم مشکلات داخلی را برطرف کنیم، قطعا شاهد جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی به اقتصاد کشور خواهیم بود.

    خوانساری در بخشی از صحبت های خود فساد،‌ بروکراسی اداری و عدم شفافیت قیمت ارز را از جمله معضلات اقتصادی دانست که نیاز است دولت به آن‌ها توجه ویژه داشته باشد.

    وی همچنین بر لزوم نظرخواهی از بخش خصوصی و توجه و به کارگیری تجربیات فعالان اقتصادی بخش غیردولتی در تصمیمات اقتصادی کلان کشور تاکید کرد.

    خوانساری با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم بحث تک نرخی شدن ارز را به طور واقعی در دستور کار قرار دهد اظهار کرد: در سال های گذشته نرخ تورم کاهش یافت اما قیمت ارز همانند روزی که دولت یازدهم کشور را در اختیار گرفت بالای 3000 تومان است.

    این فعال اقتصادی با بیان اینکه نگران تکرار صدور دستورالعمل‌ها و بخش‌های یک شبه در دولت هستیم اظهار کرد: در دولت قبل همه نگران بودیم که با صدور دستورالعملی یک شبه کالایی ممنوع یا آزاد می‌شد. امروز نیز از مسئولان دولتی خواهش می کنیم که با صدور دستورالعملی به وزارتخانه ها آن‌ها را موظف به رعایت این موضوع کنند تا دیگر شاهد صدور بخشنامه صدور بخش‌نامه یک شبه نباشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها