عصر خودرو

چین پس از ۳۰ سال واردکننده برنج از هند شد

عصر بازار- مجمع صادرکنندگان برنج هند اعلام کرد چین برای اولین بار پس از ۳۰ سال، ۱۰۰ هزار تن برنج از هند وارد می‌کند. در صورت رضایت چینی‌ها از کیفیت محصول هند، میزان خرید آنها در سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت.

چین پس از ۳۰ سال واردکننده برنج از هند شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، به دنبال کاهش قابل توجه صادرات غلات در سراسر جهان طی 2020، چین پس از سی سال به تولیدکنندگان برنج هند روی آورده است.

    هند، بزرگترین صادر کننده برنج جهان، با تخفیف‌های بسیار زیاد برنج خود را به چین می‌فروشد. چین یکی از واردکنندگان بزرگ برنج در دنیاست و سالانه حدود 4 میلیون تن از این محصول را مصرف می‌کند. تاجران چینی قبلاً تمایلی به خرید برنج از هند نداشتند.

    مجمع صادرکنندگان برنج هند پس از تایید این خبر اعلام کرد در صورت رضایت چینی‌ها از کیفیت محصول هند، میزان خرید آنها در سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت.

    طبق گزارش مقامات صنعتی در هند، تاجران این کشور قرارداد صادرات 100 هزار تُن برنج غیر باسماتی یا همان برنج شکسته برای ماه‌های دسامبر تا فوریه به ارزش 300 دلار در هر تن بسته اند. از این نوع برنج در چین برای درست کردن نودل استفاده می شود.

    این قرارداد در بحبوحه ادامه تنش‌های سیاسی بین دو کشور به خاطر درگیری‌های مرزی در هیمالیا بسته شده است. به دنبال این درگیری‌ها، حس بایکوت محصولات چینی در سراسر رسانه‌های اجتماعی هند گسترش یافته است و مردم فیلم‌های متعددی برای نشان دادن تخریب محصولات ساخت چین رد و بدل می‌کنند.

    دهلی نو سیاست سرمایه‌گذاری خارجی خود را محدود کرده که طبق آن سرمایه‌گذاران چینی باید قبل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های هندی، مجوز دریافت کنند. این اقدام سرمایه گذاری چین در استارت‌آپ‌های هند را کاهش داده است.

    تایلند، ویتنام، میانمار و پاکستان که قبل از  به چین غلات صادر می‌کردند، محدودیت هایی برای صادرات خود وضع کرده‌اند. تایلند که دومین صادر کننده بزرگ برنج در دنیا و یکی از عرضه‌کنندگان اصلی این محصول به چین است، با خشکسالی سختی مواجه شده که احتمالاً  صادرات برنج آن را به پایین‌ترین رقم طی 20 سال گذشته می‌رساند. عرضه‌کنندگان سنتی برنج به چین حداقل 30 دلار در هر تن قیمت بیشتری نسبت به هندی‌ها درخواست کرده اند.

    برچسب ها