عصر خودرو

حرکت پیوسته شاخص در مدار صعودی

عصر بازار- شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته اخیر بعد از گذراندن ۴ روز مثبت در آخرین روز کاری هفته با روند منفی به کار خود پایان داد.

حرکت پیوسته شاخص در مدار صعودی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، بررسی روند هفتگی شاخص بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که بازار روند مثبتی را طی کرده و از ابتدای هفته با روند صعودی کار خود را آغاز کرد و تنها در آخرین روز کاری قرمز پوش شد.

    در معاملات اولین روز هفته مورخ 8 آذر 99 شاخص بورس و اوراق بهادار با رشد بیش از 23 هزار واحدی پله یک میلیون و 390 هزار واحدی را فتح کرد و فرابورس با رشد بیش از 371 واحدی به پله 17 هزار و 322 واحدی رسید.

    شاخص در دومین روز هفته مورخ 9 آذر 99 با رشد بیش از 36 هزار واحدی کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی را پس گرفت و فرابورس با رشد بیش از 513 واحدی پله 17 هزار و 836 واحدی را فتح کرد.

    سومین روز هفته مورخ 10 آذر 99 شاخص بورس همچنان روند مثبت خود را حفظ کرد و با رشد بیش از 38 هزار واحدی به پله یک میلیون و 465 هزار واحدی رسید؛ فرابورس نیز رشد بیش از 425 واحدی را به ثبت رساند و به پله 18 هزار و 261 واحدی رسید.

    شاخص در معاملات 11 آذر 99 به رشد 7 هزار و 730 واحدی پله یک میلیون و 473 هزار واحدی را فتح کرد و فرابورس با رشد بیش از 107 واحدی به پله 18 هزار و 369 واحدی رسید.

    پس از گذراندن 4 روز مثبت شاخص قرمز پوش شد و در معاملات 12 آذر 99 با اُفت بیش از 2 هزار واحدی در کانال یک میلیون و 470 هزار واحدی باقی ماند؛ فرابورس، اما همچنان مثبت باقی ماند و با رشد 96 واحدی به پله 18 هزار و 465 واحدی رسید.

    رسیدن حجم معاملات بازار سرمایه به بالای 20 هزار میلیارد تومان یکی از نشانه‌های تعادل بازار است.
    در همین راستا مصطفی صفاری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت بازار سرمایه در روز‌های اخیر اظهار کرد: رسیدن حجم معاملات بازار سرمایه به بالای 20 هزار میلیارد تومان یکی از نشانه‌های تعادل بازار است.

    به گفته این کارشناس بازاردلیل روند مثبت بازار انتشار اطلاعات نماد‌ها در بازار بوده و سود 6 ماهه شرکت‌ها نیز مشخص شده است.

    وی معتقد است انتهای ماه جاری سود 9 ماهه شرکت‌ها مشخص می‌شود و در کنار معلوم شدن تولید و فروش شرکت‌ها می‌تواند باعث ادامه روند مثبت بازار شود.

    صفاری با اشاره به لزوم حرکت آهسته و پیوسته شاخص گفت: مثبت با منفی بودن شاخص اهمیت چندانی ندارد و آنچه اهمیت دارد حرکت پیوسته شاخص است.

    کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در حال حاضر حجم معاملات از اهمیت بالایی برخوردار است و زمانی که بیش از 20 هزار میلیارد ثبت شود نشانه خوبی برای بازار سرمایه است و روند روبه رشد را نشان می‌دهد.

    برچسب ها