عصر خودرو

تولید در چاههای نفت امریکا به ۷۰ سال قبل سقوط کرد

عصر بازار- تعداد چاههای فعال نفت وگاز طبیعی در آمریکا به پایین ترین میزان استخراج رسیده، به طوری که بیشتر آنها به تولید سال ۱۹۴۹ برگشته اند.

تولید در چاههای نفت امریکا به ۷۰ سال قبل سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، این اتفاق  یک واکنش به رکود بی سابقه در صنعت انرژی آمریکاست؛ دلیل آن عرضه بیش از حد نفت در ماه گذشته بوده است.در حال حاضر قیمت نفت به 26 دلار در هر بشکه سقوط کرده که در 13 سال اخیر پایین ترین نرخ بوده است.حتی با وجودی که اخیرا قیمت نفت به 39 دلار در هر بشکه رسید اما  قیمت های پایین هنوز به بازار چسبندگی دارد.

    قیمت گاز طبیعی هم نزدیک به قیمت های 17 سال قبل رسیده است.

    بیکر هیوز، شرکت نفت و گاز آمریکایی که یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان است،در گزارشی نوشت که فقط 480 سکوی حفاری نفت و گاز طبیعی در هفته گذشته با 57 درصد کاهش تولید مواجه شدند که این کاهش قبلا در سال 1999 به ثبت رسیده بود.

    چاههای نفتی با سرعت بی سابقه ای در ماههای اخیر رو به خاموشی گذاشته اند.فقط در هفته اخیر بنا به گزارش بیکر هیوز، شمار چاههای نفت 386 مورد بوده که با آمارهای سال 2009 برابر می کند.

    شمار چاههایی که در نوامبر 2011 و با قیمت نفت 100 دلار در هر بشکه تولید می کردند، 2.026 چاه نفت بوده است.

    با اینکه چاههای تولید نفت آمریکا تولیدشان از سال 2014 کاهش شدید داشته، در واقع تولید به طور شگفت آوری قبلا افزایش یافته بود.این به این دلیل که شرکت های نفتی بیشتر از میادینی متمرکز شده بودند که تولید اقتصادی  داشت. این تولید کنندگان همچنین  بر روی استخراج نفت  از آب های عمیق در پروژه هایی در خلیح مکزیک کار می کردند.آمریکا تولید تا پیش از کاهش قیمت نفت 26.9 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کرد که این آمار مربوط به دسامبر سال گذشته است که کمتر از 2 درصد نسبت به سال قبل و 4.5 درصد نسبت به ماه اوریل 2015 کاهش نشان می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها