عصر خودرو

۷۰ دلار؛ قیمت مناسب نفت

اوپک فعلا نشست اضطراری ندارد

عصر بازار- وزیر نفت از نفت ۷۰ دلاری به عنوان قیمتی مناسب برای نفت یاد کرد و با بیان اینکه اوپک فعلا برنامه‌ای برای برگزاری نشست اضطراری ندارد، گفت: تا چند روز آینده صادرات نفت ۲ میلیون بشکه می‌شود.

اوپک فعلا نشست اضطراری ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش‌ مبنی بر دلایل افزایش 20 دلاری قیمت نفت در بازار جهانی در طول حدود یک ماه گذشته تاکنون، گفت: با وجود افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای حدود 40 دلار اما هنوز قیمت نفت در بازار چندان بالا نرفته است.

    وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون برخی از کشورهایی که بدنبال پائین نگه داشتن قیمت نفت بودند تحت فشار قرار گرفته اند و خود این کشورها به دنبال گرم کردن این ماجرا هستند، تصریح کرد: با این وجود، قیمت نفت را برای ادامه سال 2016 نمی توان پیش بینی کرد.

    70 دلار قیمت مناسب نفت است

    زنگنه در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه از نگاه ایران در شرایط فعلی بازار، مناسب ترین قیمت برای نفت خام چه قیمتی است؟ توضیح داد: در شرایط فعلی نفت 70 دلاری یک قیمت مطلوب و مناسب به شمار می‌رود که با توجه به شرایط بازار حتی به کمتر از آن هم رضایت می‌دهیم.

    این عضو کابینه دولت همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر آمادگی ایران برای برگزاری نشست اضطراری اوپک تاکید کرد: برای برگزاری نشست‌های اضطراری اوپک باید موافقت تمامی اعضا از جمله ایران گرفته شود.

    این مقام مسئول در وزارت نفت با اعلام اینکه به عبارت دیگر برگزاری نشست فوق العاده اوپک جز موافقت کل اعضا از جمله ایران تشکیل نخواهد شد، تبیین کرد: تاکنون بحث جدی برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک انجام نگرفته است.

    وی با بیان اینکه تا به امروز هیچ توافق اصلی برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک در بین اعضا حاصل نشده است تاکید کرد: از سوی دیگر با توجه به شرایط فعلی، برگزاری نشست فوق العاده هم برای اوپک خاصیت چندانی ندارد.

    افزایش صادرات نفت ایران به 2 میلیون بشکه

    زنگنه همچنین با تایید سفر هفته جاری الکساندرنواک وزیر انرژی روسیه به تهران در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر انرژی روسیه برای رایزنی با ایران به منظور همکاری با اجرای طرح فریز نفتی به تهران سفر می‌کند، بیان کرد: تا تولید روزانه نفت ایران به 4 میلیون بشکه در روز افزایش نیابد برای اجرای طرح فریز نفتی هیچ همکاری نمی کنیم اما بعد از افزایش تولید نفت آماده همکاری با آن هستیم.

    این مقام مسئول همچنین در پاسخ به پرسش دیگر با اشاره به افزایش صادرات روزانه نفت خام ایران به بیش از یک میلیون و 750 هزار بشکه در روز اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان اسفندماه سال جاری صادرات روزانه نفت خام ایران به حدود 2 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

    محدودیتی برای مشارکت آمریکایی در صنعت نفت وجود ندارد

    زنگنه همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده بین مقامات وزارت نفت ایران با مسئولان شرکت زیمنس آلمان و جنرال الکتریک آمریکا گفت: روند مذاکرات انجام گرفته مثبت بوده و فصل جدید همکاری ها با این دو شرکت بزرگ اروپایی و آمریکایی در صنعت نفت ایران شکل خواهد گرفت.

    این عضو کابینه دولت یازدهم با یادآوری اینکه هیچ گونه محدودیتی برای مشارکت و سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در ایران و بویژه صنعت نفت و گاز وجود ندارد، تاکید کرد: در واقع محدودیت ها برای فعالیت شرکت های آمریکایی در ایران توسط دولت این کشور اعمال شده است.

    سقوط قیمت نفت؛ تلخ ترین خاطره زنگنه

    وزیر نفت همچنین از برگزاری انتخابات پرشورهفتم اسفند با مشارکت حداکثری مردم و لغو تحریم ها به عنوان دو خاطره شیرین خود در سال 94 یاد کرد و اظهار داشت: کاهش قیمت جهانی نفت و به تبع آن تامین نشدن منابع مالی مورد نیاز برای دولت، تلخ ترین خاطرات من در سال جاری به شمار می رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.https://telegram.org/

    برچسب ها