عصر خودرو

سالیانه ۱۰ درصد از وظایف شرکت گاز باید به بخش خصوصی واگذار شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: براساس برنامه چابک سازی شرکت و آنچه که در افق ۱۴۰۴ برای صنعت گاز ترسیم شده، سالیانه ۱۰ درصد از وظایف مربوطه به این حوزه باید به بخش خصوصی واگذار شود.

سالیانه ۱۰ درصد از وظایف شرکت گاز باید به بخش خصوصی واگذار شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدعلی امام در حاشیه گردهمایی آموزشی مسئولیت و وظایف قانونی مدیران و اعضای هیات مدیره به منظور برون سپاری فعالیتها گفت: کوچک و چابک سازی سازمان و نیز تغییر نگرش هزینه ای به درآمد و بنگاه محوری شرکت، چاره ای به جز تعریف راهکار جدید وجود ندارد، بنابراین استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی و واگذاری امور به آنها فرآیندی است که باید در این مسیر طی شود.
    وی افزود : فراهم سازی بستر واگذای امور در مرحله نخست باید اجرایی شود و در این رابطه نیاز به دانستن و آگاهی نسبت به قوانین و مقررات موجود امری اجتناب ناپذیر است .
    این مقام مسئول اضافه کرد:چنانچه بخواهیم کارها به نحو احسن، کم هزینه، سودآور و با بازدهی بیش از پیش انجام گیرد، لازم است سطح آموزش مدیران در این زمینه افزایش پیدا کند.
    به گفته وی، امضای هرگونه قرارداد الزاماتی برای کارفرما دارد که باید اطلاعات کافی جهت برخورد با موارد آن را داشت، بنابراین افزایش اطلاعات و دانش با برگزاری دوره های مفید آموزشی و با استفاده از قوانین و مقررات، جلوی انحرافات و ضعف ها را خواهد گرفت .
    مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران در خصوص بخشنامه وزیر نفت مبنی بر برون سپاری امور در صنعت گاز نیز گفت: قانون برون سپاری و بخشنامه های مربوط به آن توسط وزیر نفت به تمامی دستگاه های مربوطه ابلاغ شده، بنابراین توجه به این امر در دستور کار قرار گرفته است.
    وی گفت : بخشی از امور در سالهای گذشته برون سپاری شده و در اختیار پیمانکاران قرار دارد و برنامه ریزی شده سالیانه 10 درصد از امور و فعالیتها را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بتوان در افق 1404 به عنوان یک دستگاه نظارتی فعالیت داشت و باید آموزشهای لازم ارائه شود.
    امام درباره برنامه های سال آینده شرکت انتقال گاز ایران گفت: پیش بینی شده تعمیرات اساسی توربینهای قدیمی در جنوب کشور و تامین بخشی از قطعات به بخش خصوصی واگذار شود.
    بیژن زنگنه وزیر نفت به تازگی گفته بود، براساس برنامه ششم توسعه ،روزانه یک میلیون بشکه به تولید میعانات گازی کشور افزوده می شود و در سال 96 تولید گاز به بیش از یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب می رسد و سهم پارس جنوبی از این مقدار 750 میلیون مترمکعب است.
    زنگنه یادآور شد : فازهای میدان گازی پارس جنوبی اواسط سال 96 به جز فاز 14 تکمیل و به پایان می رسد و در این سال مقدار تولید گاز ایران از پارس جنوبی از قطر بالاتر خواهد رفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها