عصر خودرو

وزیر نفت خبر داد

بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان دولت یازدهم

عصر بازار- وزیر نفت با بیان اینکه نخستین واحد پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، گفت: بهره برداری کامل از این پالایشگاه تا یک سال ونیم آینده یعنی تا پایان این دولت محقق خواهد شد.

بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت ساخت پروژه ملی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح که با ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه میعانات گازی در روز در حال احداث است، یک طرح نمونه در پالایش میعانات گازی در سطح جهان است.

    وی افزود: تاکنون در حدود سه میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری صورت گرفته و حداقل به 500 میلیون دلار دیگر نیاز داریم.

    وزیر نفت ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی تخصیص تسهیلاتی به میزان 100 میلیون دلار نهایی شده که قرار است با عاملیت بانک ملت این تسهیلات به پروژه تزریق شود و با تخصیص این مبلغ مشکلی در بهره برداری از این پروژه نخواهیم داشت و قولی که از پیمانکاران طرح به خصوص قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گرفته‌ایم این است که تا شش ماه آینده یعنی تا پایان نیمه نخست سال 95 فاز اول این پالایشگاه به مدار بیاید و تولید 12 میلیون لیتر بنزین یورو4 محقق شده و ما در تأمین بنزین داخل خودکفا خواهیم شد.

    زنگنه خاطرنشان کرد: می‌توانیم ظرف یک سال و نیم آینده هر سه واحد طرح را با ظرفیت تولید 36 میلیون لیتر بنزین در روز به بهره برداری کامل برسانیم یعنی این طرح تا پایان دولت فعلی به بهره برداری کامل خواهد رسید.

    وی تصریح کرد: در ساخت این پروژه در دوران تحریم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و دیگر پیمانکاران طرح موفق شدند تأمین تجهیزات مورد نیاز پروژه را به میزان 60 درصد توسط شرکت‌های داخلی ساخته و تهیه کنند که این دستاورد بزرگی است.

    وی افزود: هنوز نیازمند ورود برخی تجهیزات هستیم که مشکلی در ورود این تجهیزات نیست.

    وزیر نفت تصریح کرد: تمامی تجهیزات این پروژه که توسط شرکت زیمنس توقیف شده بود، آزاد شد و در حال انتقال به ایران است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها