عصر خودرو

فطانت درباره ابهامات معاملات خودرویی ها پاسخ داد:

ابهامات معاملات خودرویی ها را برطرف می کنیم

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در شرایط فعلی وضعیت کاملاً خاصی بر معاملات گروه خودرو حاکم است، اما به جد در این زمینه موضوع را دنبال می‌کنیم تا برخی ابهاماتی که پیرامون یکسری نمادهای این گروه در جریان است برای عموم شفاف شود.

ابهامات معاملات خودرویی ها را برطرف می کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمد فطانت پیرامون شائبه های اخیر درباره عدم شفافیت معاملات برخی از نمادها در بازار اظهار کرد: شفافیت چه در معاملات و چه در گزارش‌های شرکت‌ها در یک سال گذشته بسیار ارتقا پیدا کرده است.

    رئیس سازمان بورس تاکید کرد: در بازار چند دسته نماد داریم که هریک ویژگی خاص خود را دارند. بعضی از نمادها رشدشان تابع شرایط بنیادی حاکم بر بنگاه‌شان است. اطلاعات این نمادها کاملاً شفاف است و روند سودآوری و تغییرات آنها در تحلیل بنیادی آنها مشخص است.
    او افزود: اما برخی از نمادها حرکت‌شان، تابع شایعات است یا عمدتاً تحلیل تکنیکال روی این نمادها، حرکت این سهم‌ها را مشخص می‌کند. گاه ممکن است این نمادها دچار نوسان غیرمعمول شوند.

    فطانت تاکید کرد: ما به عنوان نهاد ناظر بازار به محض مشاهده رفتار غیرمعقول نمادها وارد میدان می‌شویم و از مدیران این شرکت‌ها می‌خواهیم که شفاف‌سازی کرده یا اطلاعات جدید ارائه کنند.

    او ادامه داد: در حال حاضر به علت رشد قابل توجه گروه خودرو در چند وقت اخیر ابهامی پیرامون آنها شکل گرفته است که برخی از فعالان بازار را با سوال مواجه ساخته است.

    رئیس سازمان بورس تاکید کرد: در شرایط فعلی وضعیت کاملاً خاصی بر معاملات گروه خودرو حاکم است، اما به جد در این زمینه موضوع را دنبال می‌کنیم تا برخی ابهاماتی که پیرامون یکسری نمادهای این گروه در جریان است برای عموم شفاف شود.

    فطانت گفت: بیشترین مساله نسبت به نماد سایپا وجود دارد. این شرکت حدود 3200 میلیارد تومان زیان انباشته دارد و به نظر می‌رسد حدود هزار میلیارد تومان نیز به میزان این زیان اضافه شود. یعنی در مجموع بالغ بر 4200 میلیارد تومان به سایپا زیان برسد.

    او تصریح کرد: ناگفته پیداست که ساختار مالی این شرکت با تمام پتانسیل‌های بسیار قوی که دارد به اصلاح ساختاری عمده نیاز دارد. ادامه فعالیت سایپا با روند فعلی بدون اصلاح ساختار کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

    بر اساس این گزارش، رئیس سازمان بورس اعلام کرد: سایپا برنامه اساسی در جهت اصلاح ساختار در سال جدید دارد. برنامه‌ای که مسوولان امر به بازار اعلام کردند و حتی در مجمع سایپا نیز تصویب شده و این برنامه مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ نشان می‌دهد سایپا به دنبال تجدید ساختار است.

    فطانت ابراز امیدواری کرد: با این تجدید ساختار، برخی از ریسک‌های اساسی شرکت سایپا از بین برود. اما برای اصلاح نظام کسب و کار شرکت اقدامات جدی دیگری در عمل لازم است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها