عصر خودرو

شکسته شدن مقاومت‌های قیمتی در واپسین روزهای ۱۳۹۴

شاخص بورس از ۷۹ هزار واحد گذشت

عصر بازار- بازار سهام در آخرین شنبه امسال شاهد شکسته شدن مقاومت‌های نماگرهای منتخب خود با غلبه تقاضا بر عرضه سهام در نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز بود، بازاری که در انتظار بازگشت خودرویی‌ها خود را آماده انتقال به کانالی جدید به منظور پس گرفتن رکوردهای روانی از دست رفته در دو سال قبل می‌کند.

شاخص بورس از ۷۹ هزار واحد گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه 22 اسفند 94) با افزایش 1054 واحدی به رقم 79 هزار و 366 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 100 واحد رشد به عدد 13 هزار و  20 واحد دست یافت.

    همچنین امروز شاخص سهام آزاد شناور با رشد 1414 واحدی عدد 90 هزار و 366 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 960 واحدی عدد 55 هزار و 828 واحد را برای خود ثبت کرد که شاخص بازار دوم با 970 واحد افزایش به رقم 171 هزار و 850 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی به رقم 810 واحد رضایت داد.

    بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 117 واحد، فولاد مبارکه با 116 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 92 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 41 واحد، پالایش نفت اصفهان با 27 واحد و پتروشیمی جم با 20 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 412 میلیارد و 837 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 459 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 91 هزار و 987 نوبت دادو ستد بود. طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت شیراز، سرمایه‌گذاری غدیر، لیزینگ خودروی غدیر، مهندسی نصیر ماشین، بیمه ملت، شیشه و گاز و حق تقدم خرید آن، حق تقدم خرید سهام قند نقش جهان، بیمه سینا، بانک سامان، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت رایان سایپا، پالایش نفت بندرعباس، معادن بافق، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سیمان خزر، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فراوری ذغال‌سنگ پرورده طبس، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و حق تقدم خرید آن،‌پتروشیمی فناوران، گروه صنعتی بوتان، سرمایه‌گذاری بهمن، بین‌المللی محصولات پارس، بیمه سرمد، بسته‌بندی ایران و سیمان مجد خواص بازگشایی شدند.

    در این میان نماد معاملاتی «کگاز» حق تقدم آن به دلیل لغو مجمع عمومی به طور فوق‌العاده آن از فهرست نمادهای متوقف خارج شد. امروز همچنین فرابورس ایران در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان سال 94 از عرضه اولیه 7 درصدی سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند از جمله شرکت‌های تابعه بانک دی در روز دوشنبه پس فردا خبر داده است. برخی تحلیل‌ها از احتمال کشف قیمت هزار تومانی هر سهم این نیروگاه خبر می‌دهند.

    امروز در نماد معاملاتی پتروشیمی زنجان نیز پذیره نویسی بیش از 653 میلیون برگه حق تقدم استفاده نشده خرید سهام این شرکت در بازار پایه توافقی به قیمت پایانی 20 ریال روی میز فروش گذاشته شد.

    بنابر این گزارش، امروز بلوک 9 درصدی سهام غیرمدیریتی شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه «میدکو» نیز به قیمت هر سهم 350 تومان از سوی شرکت مبنای خاورمیانه به یک مجموعه حقوقی واگذار شد. در بازار امروز همچنین معاملات کد به کد در نماد میدکو با جابجایی بیش از 219 میلیون سهم به ارزش بیش از 61 و نیم میلیارد تومان میان کدهای تابعه سهامدار حقوقی این شرکت منتقل شد.

    در نماد معاملات فولاد مبارکه نیز امروز 75 میلیون سهم از سوی سهامدار عمده حقوقی این شرکت به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان به کد شرکت‌های تابعه منتقل شد.

    در نماد معاملاتی البرز اما امروز سهامدار حقوقی بیش از 62 میلیون سهم را به ارزش کمتر از 30 میلیارد تومان میان کدهای تابعه خود کد به کد کرد.

    امروز بانک تجارت نیز با معاملات  درون گروهی 25 میلیون سهمی به ارزش بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون تومان همراه بود. در داروسازی الحاوی نیز امروز بیش از 21 میلیون سهم به ارزشی بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در عین حال در سرمایه‌گذاری رنا امروز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی جابجا شد.

    در بانک ملت نیز امروز اندکی بیش از 19 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. از سوی دیگر در نماد معاملاتی بیمه کوثر امروز روی عدد صفر تابلو بیش از 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.8 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

    امروز پتروشیمی مبین نیز با جابجایی 10 میلیون سهمی میان کدهای تابعه سهامدار عمده به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان همراه بود.

    در همراه اول اما امروز بیش از 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 29 میلیارد و 900 میلیون تومان کد به کد شد.

    سهامدار عمده سرمایه‌گذاری مسکن تهران اما امروز 6 میلیون سهم این شرکت را به ارزش بیش از یک میلیارد تومان میان کدهای تابعه خود جابجا کرد.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام بازاری شاداب و پرتکاپو بود که همسو با ورود موجی از اخبار مثبت در گروه‌های مختلف بازار از جمله معدنی‌ها، تجهیزاتی‌ها، بیمه‌ای‌ها و شرکت‌های خودرویی و قطعه‌ساز با شکسته شدن الگوهای مقاومتی نماگرهای منتخب خود بود.

    امروز همچنین بازار سهام شاهد تحقق وعده دولت در واریز مبلغ 558 میلیارد تومانی نخستین اوراق خزانه اسلامی در تاریخ سررسید اسفند ماه امسال بود.

    بازار سهام با پایان موعد تسویه معاملات اعتبار کارگزاری‌ها در کنار افزایش خوشبینی‌ها نسبت به دورنمای اقتصاد در سال آینده و همچنین انتشار گزارشات مثبت اقتصادی در کشور چین امروز همچنان شاهد رونق گروه‌های معدنی و فلزی در کنار انتشار خبرهای امیدوارکننده در گروه تجهیزاتی‌ها بود. امروز در بازار شنیده شد که دولت با تسویه خارج از نوبت هزار میلیارد تومانی مطالبات شرکت مپنا موافقت کرده است.

    در آن سوی دیگر بازار برخی تک‌سهم‌های بازار پایه توافقی ار حالی مورد توجه قرار گرفتند که امروز برخی خبرها حاکی از تلاش کیسون برای انتقال به تابلوی بازار دوم فرابورس در سال 95 حکایت دارد.

    این شرکت این روزها به دلیل قراردادBOT خطوط لوله گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان مورد توجه بازار قرار گرفته است. مبلغ این قرارداد یک میلیارد و 825 میلیون دلار آمریکا می‌باشد که با شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران منعقد شده است.

    بنابر این گزارش، خبرهای مجمع سایپا در حالی همچنان در بازار زبان به زبان می‌چرخد که به نظر می‌رسد سایپا با مجوز نانوشته‌ای که به دست گرفته به بهانه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها تلاش می‌کند تا در شرایط بحرانی که به سر می‌برد پوستی جدید بیندازد. هر چند که بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت سایپا تنها از سال 1398 به بعد قادر به تقسیم سود نقدی در مجمع خود خواهد بود.

    آنچه در گروه خودروهایی دیده می‌شود موج‌سواری بر روی مشتی اخبار ضد و نقیض از بابت تفاهم‌نامه‌های خارجی است که هنوز هیچ یک از آنها به مرحله اجرا درنیامده است.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز بازاری شاداب و پرتقاضا بود که در واپسین روزهای سال تلاش می‌کند تا سهامداران وفادار مانده خود را با عملکردی راضی‌کننده به تعطیلات نوروز بفرستد.

    بازاری که به طور سنتی همواره پس از پایان تعطیلات 4 روزه عید نوروز زمینه‌ای برای تحقق بازدهی برای سهامداران حقیقی حاضر در بازار در کنار متوقف شدن حقوقی‌ها داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها