عصر خودرو

مدیر عامل سابق فرابورس:

اتفاقات اقتصادی خوبی در راه است

عصر بازار- براساس شواهد موجود، سال آینده گروه‌های اقتصادی بسیاری برای سرمایه‌گذاری به ایران وارد خواهند شد و در این شرایط نقدینگی‌های قابل توجهی راهی بازارهای کشور می شود که بازار سرمایه نیز از این اتفاق بی نصیب نمی ماند

اتفاقات اقتصادی خوبی در راه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مصطفی امید قائمی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مهرآیندگان در خصوص وضعیت پیش روی بازار سرمایه گفت: در سال‌های اخیر بازار سرمایه تحت تاثیر ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک بسیاری قرار داشت که با  اجرایی شدن برجام، ریسک سیاسی از این بازار رخت بسته است.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه به دنبال رفع محدودیت های بین المللی اتفاقات اقتصادی خوبی نیز در راه است که موجب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد، اظهار داشت: همه این موارد موجب بهبود اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران خواهد شد و همچنین ریسک سرمایه‌گذاری را در کشور کاهش خواهد داد.

    امید قائمی معتقد است با رفع تحریم‌های بین‌المللی و اجرای برجام ، بازار سرمایه هم به عنوان بخش مهمی از اقتصاد کشور از این گشایش های بین المللی نفع می‌برد.

    مدیر عامل سرمایه گذاری مهر آیندگان تاکید کرد: در وهله نخست، مذاکرات سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بورس کشور تحقق پیدا می‌کند و امکان فعالیت این گروه به شکل مستقیم و غیر مستقیم در ایران مهیا می‌شود.

    امید قائمی با اشاره به اینکه با از میان رفتن تحریم‌های بانکی و همچنین بازگشایی سوئیفت و ال‌سی، هزینه‌های نقل و انتقال پول بنگاه‌های اقتصادی نیز کاهش پیدا می‌کند، افزود:پیش بینی می شود از سال آینده سودآوری بنگاه‌های اقتصادی نیز افزایش ‌یابد و قیمت سهام آنها در بازار سرمایه از رشد برخوردار می‌شود.

    مدیر عامل سابق فرابورس معتقد است در حال حاضر به دلیل رویدادهای مثبت اقتصادی، ریسک سرمایه‌گذاری در ایران کاهش یافته و همچنین از نظر اعتباری کشور در وضعیت بهتری قرار گرفته و به این ترتیب سرمایه‌گذاری در ایران با نرخ پایین‌تری انجام خواهد شد و همه این موارد میزان P/E بازار سرمایه را افزایش خواهد داد.

    وی به صعود بازر سرمایه پس از اجرای برجام اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها با فروکش کردن هیجانات موجود در بازار سرمایه، این روند پرشیب صعودی تا حدودی کاهش یافته و حتی در مواقعی شاخص به عقب بازگشته اما نکته مهم آن است که به دلیل چشم‌انداز مثبت اقتصادی، روند صعودی بازار سرمایه در سال آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود.

    امید قائمی در خاتمه به سهامداران توصیه کرد: با احتیاط اقدام به خرید سهام کنند زیرا هنوز تاثیر رفع تحریم‌های بین‌المللی در سود و زیان شرکت ها متبلور نشده و باید منتظر باشیم تا ابتدا شرکت‌ها با رشد سودآوری مواجه شوند و به دنبال آن قیمت سهام در بازار سرمایه افزایش پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها