عصر خودرو

نشست توقف سطح تولید نفت به تاخیر می‌افتد

عصر بازار- در شرایط کنونی ایران هیچ علاقه‌ای به شرکت در توافق توقف سطح تولید نفت در سطوح ماه ژانویه تحت هدایت روسیه و عربستان ندارد.

نشست توقف سطح تولید نفت به تاخیر می‌افتد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این اتفاق باعث می‌شود که نشست بین تولید‌کنندگان بزرگ نفت خام جهان که قرار است 20 مارس در مسکو برگزار شود به تاخیر بیفتد.

    هفته گذشته امانوئل کاچیکوو وزیر نفت نیجریه اعلام کرد: این نشست در پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.

    این گردهمایی یک گام کلیدی در متوقف کردن تولید نفت در سطوح ماه ژانویه طبق توافق دو تولید‌کننده بزرگ جهان یعنی روسیه و جهان و ونزوئلا و قطر محسوب می‌شود.

    الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه می‌گوید: روز و مکان برگزاری این نشست هنوز تعیین نشده است و این دیدار می‌تواند در یکی از روزهای 20 مارس تا اول آوریل در یکی از شهرهای روسیه، دوحه یا وین برگزار شود.

    منابع آگاه اوپک گفتند، در حال حاضر ایران می‌گوید خواهان حضور در این توافق نیست، چرا که به دنبال بازگشت به سطوح تولید نفت قبل از تحریمها است.

    کویت ظاهرا اعلام کرده تنها در صورتی به این نشست خواهد پیوست که تمام اعضای اوپک از جمله ایران در آن حضور داشته باشند.

    این منبع آگاه گفت: آنها(تولید‌کنندگان) در خصوص نشست توافق نکرده‌اند. وزرای نفت چرا باید مجددا در این مرحله دیدار کنند؟ ایران می‌گوید هر کاری را انجام نخواهد داد. تنها در صورتیکه ایران موافق باشد مسائل تغییر پیدا خواهد کرد.

    یک منبع آگاه دیگر می‌گوید: اگر توافق حاصل نشود هیچ دلیلی برای برگزاری نشست در روسیه وجود ندارد، چرا که باعث کاهش بیشتر قیمت نفت می‌شود.

    به ایران پیشنهاد شده که سطح تولید نفت خود را در سطح روزانه دو میلیون و 930 هزار بشکه نگه دارد.

    این در حالی است که یک منبع آگاه به گفتگوها  گفت: تهران خواهان توقف تولید است، اما برای آنها سطح پایه چهار میلیون بشکه در روز است که رقم تولید ایران در دوران قبل از تحریم‌ها می‌باشد.

    وزیر انرژی روسیه گفت: قصد دارد برای گفت‌وگو به ایران سفر کند.

    به گفته‌ نوواک رویکرد انفرادی در قبال ایران در خصوص توقف تولید ممکن است، چرا که ایران در پایین‌ترین سطح ظرفیت خود نفت تولید می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها