عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

رشد شاخص هم وزن ۶ درصد بیش از شاخص ارزش وزنی

عصر بازار- از ابتدای سال تا نوزدهم اسفند ماه سال جاری، شاخص کل هم وزن ۶ درصد بیش از شاخص کل ارزش وزنی رشد داشته است به طوری که شاخص کل هم وزن ۳۱ درصد و شاخص کل ارزش وزنی ۲۵ درصد رشد را تجربه کرده است.

رشد شاخص هم وزن ۶ درصد بیش از شاخص ارزش وزنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، از ابتدای سال تا نوزدهم اسفند ماه سال جاری، شاخص کل بورس (ارزش وزنی) تعدیل شده بر حسب دلار مبادله­ای 16 درصد و تعدیل شده بر حسب یورو مبادله­ای 12 درصد رشد داشته است. در این مدت شاخص قیمت (ارزش وزنی) 11 درصد، شاخص قیمت (هم وزن) 20 درصد، شاخص فرابورس 21 درصد و قیمت سکه بهار آزادی 9 درصد افزایش پیدا کرده است.

    بر این اساس، در هفته منتهی به نوزدهم اسفند ماه سال جاری، حجم معاملات نسبت به هفته گذشته 51 درصد افزایش پیدا کرد و 3 صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک­ها و موسسات اعتباری" و "فلزات اساسی" به ترتیب 30، 20.3 و 16.8 درصد و در مجموع بیش از 67 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده­اند.

    بر اساس گزارش یاد شده در هفته گذشته، صنعت محصولات چوبی با بازدهی 19درصد مثبت، در صدر صنایع بورسی قرار گرفته است. در مدت مشابه صنعت لاستیک و پلاستیک با افت 9 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرده است. در میان شرکت­ها در هفته گذشته، پارس خودرو با 37درصد مثبت و کویر تایر‌ با 31درصد منفی، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته­ اند.

    مطابق این گزارش از ابتدای سال تا نوزدهم اسفند ماه سال جاری، قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله‌ در بورس تهران همگی افزایش یافته و در این میان صندوق سپهر اندیشه نوین با 25.3 درصد بیشترین رشد را از آن خود کرده است. در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی­ (NAV) صندوق پاداش سهامداری توسعه با رشد 24 درصدی در مدت زمان یادشده، بیشترین افزایش ارزش خالص دارایی (NAV) را داشته است.

    در میان شاخص بورس­های معتبر جهانی نیز در هفته گذشته، شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با رشد 4.8 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس توکیو (TOPIX) با افت 1.3 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­اند. این در حالی است که از ابتدای سال تا پایان نوزدهم اسفند ماه سال جاری، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد 25.2 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان (DFM INDEX) با افت 30.6 درصدی، کمترین بازدهی را تجربه کرده است.

    در بازارهای جهانی و از ابتدای سال تا نوزدهم اسفند ماه سال جاری، طلا با 9 درصد افزایش بیشترین بازدهی و فولاد با 67 درصد کاهش کمترین بازدهی را تجربه کرده است. در 30 روز منتهی به این تاریخ قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب با 29، 25 و 21 درصد افزایش همراه بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها