عصر خودرو

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد

افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای ۴۵ دلار در نیمه دوم سال ۲۰۱۶

عصر بازار- موسسه گلدمن ساکس با پیش‌بینی افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای ۴۵ دلار در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ اعلام کرد در آینده نزدیک شاهد جبران کاهش تولید نفت در آمریکا از سوی شرکت های نفتی این کشور خواهیم بود و افزایش کنونی قیمت نفت ناپایدار است.

افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای ۴۵ دلار در نیمه دوم سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، موسسه بانکی گلدمن ساکس اعلام کرد در حال حاضر نشانه هایی از بهبود بازار نفت نمایان شده است.

    بنا به گزارش این موسسه، کاهش تولید نفت آمریکا و اوپک می تواند تا حدودی مازاد عرضه موجود در بازار جهانی را برطرف کند.

    گزارش اضافه می کند ذخایر نفتی کشورها همچنان در سطوح بالایی قرار دارد و طی چند ماه آینده بازار نفت همچنان شاهد مازاد عرضه خواهد بود و همین امر نوسان و پایین ماندن قیمت نفت را رقم خواهد زد.

    گلدمن ساکس در گزارش خود تأکید می کند در نیمه دوم سال 2016 قیمت نفت از 20 تا 40 دلار در هر بشکه در نیمه اول به 25 تا 45 دلار افزایش خواهد یافت.

    این موسسه قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت را برای سال 2017 حدود 57 دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

    از سوی دیگر گلدمن ساکس در گزارش خود می افزایش افزایش اخیر قیمت نفت ناپایدار است و این احتمال وجود دارد که قیمت نفت در چند هفته آینده به شدت کاهش یابد.

    این موسسه دلیل این مدعای خود را جبران سریع کاهش تولید آمریکا از سوی شرکت های نفتی این کشور طی هفته های آینده عنوان کرده است.

    این موسسه معتقد است در نیمه دوم سال جاری تولید اوپک و روسیه افزایش قابل توجهی نخواهد داشت اما تقاضا در بازار به صورت پایدار افزایش می یابد.

    گلدمن ساکس در گزارش خود می افزاید که به طور قطع در صورتی که در سال 2016 قیمت نفت پایین بماند ذخایر نفتی در جهان افت خواهند کرد.

    پیشتر رئیس جمهور روسیه از برنامه این کشور برای ثابت نگهداشتن نرخ تولید نفت خود در میزان متوسط تولید شده در ماه ژانویه این کشور خبر داد.

    پس از اعلام روسیه، 15 کشور تولید کننده نفت نیز از آمادگی خود برای اجرای سیاست مشابه خبر دادند.

    از زمان اعلام این تصمیم و با توجه به برنامه تولید کنندگان نفت برای برگزاری نشست بین 20 مارس تا 1 آوریل، قیمت نفت روندی صعودی را در پیش گرفته است.

    سیاست تثبیت تولید نفت در کشورهای تولید کننده این حامل انرژی از سوی قطر، روسیه، عربستان، و ونزوئلا ارائه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها