عصر خودرو

افزایش ۴ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

عصر بازار- قیمت نفت به دنبال گزارش آژانس بین‌المللی انرژی و کاهش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا روز جمعه و طی هفته گذشته ۴ درصد افزایش یافت.

افزایش ۴ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد احتمالا بازار به کف قیمتی خود رسیده است، قیمت نفت روز جمعه 2 درصد افزایش یافت و نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی بالا رفت.

    با این حال بانک گلدمن ساکز نیز اعلام کرد این افزایش 50 درصدی قیمت نفت در 2 ماه گذشته «نابهنگام» بوده است.

    آژانس بین‌المللی انرژی که هماهنگ‌کننده سیاست‌های انرژی کشورهای صنعتی است، اعلام کرد تولید نفت آمریکا و کشورهای غیراوپکی به سرعت در حال کاهش است و این درحالی است که افزایش عرضه نفت ایران نیز کمتر از میزان مورد انتظار بوده است.

    آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است تولید نفت کشورهای غیراوپکی روزانه 750 هزار بشکه در سال جاری کاهش یابد که 25 درصد بیش از پیش‌بینی 600 هزار بشکه‌ای پیشین است.

    اما پیش‌بینی بانک گلدمن ساکز هنوز کاهشی است و طی یادداشتی به مشتریان خود گفت با توجه به آمار بی‌سابقه ذخایر نفت آمریکا که می‌تواند کاهش تولید در این کشور را جبران کند، قیمت‌ نفت می‌تواند در هفته‌های آتی شدیدتر کاهش یابد.

    به گفته این بانک، قیمت نفت نیازمند کاهش بیشتر است تا مطمئن شود که عرضه کاهش یافته است.این بانک قیمت 39 دلار در هر بشکه را برای برنت و 45 دلار را برای نفت خام آمریکا در سال 2016 پیش‌بینی کرده است.

    هر بشکه نفت برنت 34 سنت افزایش یافت و 40.39 دلار فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته 4 درصد افزایش قیمت داشت و سومین هفته افزایشی متوالی را ثبت کرد.

    نفت خام آمریکا نیز با 66 سنت افزایش 38.50 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا تا 39.02 دلار نیز بالا رفته بود که بالاترین قیمت سال 2016 به شمار می‌رود. نفت خام آمریکا نیز طی هفته گذشته 7 درصد افزایش یافت که چهارمین هفته متوالی افزایشی آن به شمار می‌رود.

    کاهش تعداد دکل‌های نفت آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی بر روند افزایشی بازار افزود. تعداد دکل‌های فعال آمریکا به 386 دکل رسید که این رقم در مدت مشابه پارسال 480 عدد بود. تعداد دکل‌های فعال آمریکا به کمترین تعداد از سال 2009 رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها