عصر خودرو

رئیس شورای رقابت:

خودروسازان احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند

شورای رقابت تصمیمی نگرفت

عصر بازار- رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه خودروسازان احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند، گفت: شورای رقابت در این باره هیچ تصمیمی نگرفت.

خودروسازان احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رضا شیوا درباره احتمال افزایش 10 درصدی قیمت خودرو که اخیراً از سوی شرکت‌های خودروسازی مطرح شده است، اظهار داشت: هنوز شورای رقابت تصمیمی برای تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو نگرفته و این موضوعات بیشتر در حد پیش‌بینی است، البته امروز بازار خودرو در شرایط رکود قرار گرفته و شرکت‌ها با بیان این صحبت‌ها سعی در تحریک تقاضا در سطح بازار دارند.

    وی با بیان اینکه تعیین دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای زیر 1500 سی‌سی که رقیبی در بازار داخل ندارند، همچنان توسط شورای رقابت تعیین می‌شود افزود: هرساله بانک مرکزی شاخص تورم و دیگر شاخص‌های آماری را به شورای رقابت ارائه می‌کند و این شورا با توجه به این شاخص‌ها اقدام به تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو می‌نماید.

    رئیس شورای رقابت اضافه کرد: هم‌اکنون اعضای شورای رقابت تغییر کرده و باید ببینیم که در سال آینده آیا اعضا با دریافت شاخص‌ها تمایلی به تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو دارند، یا خیر، بعد از بررسی این موضوع تعیین قیمت‌ها را انجام خواهد شد.

    شیوا با بیان اینکه امروز بازار در شرایط رکود قرار دارد، گفت: با وجود آنکه در سال آینده نرخ دستمزد افزایش پیدا کرده و نرخ تورم نیز کاهش پیدا کرده است، نمی‌توان پیش‌بینی‌ در مورد قیمت خودرو کرد بلکه باید شورای رقابت ضمن بررسی دستورالعمل و با دریافت شاخص‌های آماری اقدام به بررسی این موضوع کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها