عصر خودرو

صندوق‌های سرمایه‌گذاری که سودهای جالبی می‌دهند

عصر بازار- با آغاز روند صعودی بورس تهران از نیمه دی ماه صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز جان تازه‌ای گرفتند و همزمان با رشد بورس بازدهی‌های جالبی نصیب همراهان خود کردند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری که سودهای جالبی می‌دهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، صندوق های سرمایه‌گذاری فعال در بورس تهران که همزمان با رکود مدت دار بازار سرمایه در دو سال گذشته در رکود فرو رفته و همراهان خود را متضرر کرده بودند، با آغاز روند صعودی بازار سرمایه جان دوباره گرفتند و سودده شدند.

    بر این اساس با آغاز مجدد رونق بورس تهران در دی ماه صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز از رکود دامن گیر بورس خارج شدند و بازدهی مطلوبی نصیب همراهان خود کردند؛ به طوری که با رسیدن میانگین بازدهی بورس تهران به 25 درصد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با افزایش بازدهی مواجه شدند و سودهای جالب و چشمگیری ثبت کردند.

    بررسی ها نشان می دهد که در یکماه گذشته صندوق های سرمایه گذاری بیشترین بازدهی را کسب کرده و در مقام اول ایستاده اند به طوری که از میان 90 صندوق سرمایه‌گذاری فعال در سهام 82 صندوق موفق به کسب بازدهی مثبت شدند و تنها 8 صندوق روند نزولی طی کردند.

    بر این اساس از میان صندوق های سرمایه گذاری در سهام صندوق نقش جهان توانسته با کسب 28 درصد بازدهی در یکماه گذشته بیشترین میزان بازدهی را کسب کند و در صدر سایر صندوق ها قرار بگیرد.

    بعد از نقش جهان، صندوق های نیکان پارس با 25 درصد، پیشگام با 24 درصد، سهم آشنا با 22 درصد و البرز با 18 درصد بازدهی از صندوق هایی هستند که بیشترین بازدهی را در یکماه گذشته کسب کردند و در مقام های بعدی ایستادند.

    در این میان صندوق‌های دماسنج، نوین نگر آسیا، پویا و کارگزاری بانک سپه از قافله عقب مانند و با کسب بازدهی منفی در انتهای جدول قرار گرفتند.

    همچنین از میان صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نیز از بین 45 صندوق حاضر در این بخش 44 صندوق با بازدهی مثبتی همراه شدند که در این میان صندوق های نیکوکاری پرسپولیس با کسب بازدهی 11 درصدی بیشترین بازدهی را در بین همگروه‌های خود کسب کرده و در مقام اول ایستاده است، اما صندوق پاداش سرمایه ثابت با کسب بازدهی منفی در قعر جدول قرار گرفته است.

    در این میان صندوق های مختلط نیز وضعیت مشابهی مانند سایر صندوق ها دارند؛ به طوری که تمامی صندوق های این گروه نیز در یک ماه اخیر موفق به کسب بازدهی مثبتی شدند و همراهان خود را خوشحال کردند؛ از میان صندوق های سرمایه گذاری مختلط، صندوق توسعه پست بانک با 16 درصد نیکی گستران با 11 درصد و آسمان خاورمیانه با 8 درصد سه صندوقی هستند که بیشترین بازدهی را نصیب همراهان خود کردند.

    بر اساس این گزارش، همزمان با لغو تحریم های بین المللی و رشد قیمت سهام شرکت‌ها در بورس تهران و همچنین ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری نیز رویه مثبتی در پیش گرفتند و با کسب سود عملکرد مطلوبی از خود به نمایش گذاشتند و موفق به کسب بازدهی مثبت بعد از مدتها رکود شدند که این موضوع می تواند نشانه مثبتی برای بازار سهام باشد.

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، صندوق‌های با درآمد ثابت و صندوق‌های مختلط از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه ایران هستند که یکی از تفاوت‌های آنها با یکدیگر در میزان مخاطره‌پذیری یا ریسک آنهاست. در این میان صندوق‌های سهام به‌خاطر ماهیت خود از ریسک بالاتری برخوردارند و از این‌رو در زمان‌های رونق بازار نیز می‌توانند بازده بیشتری را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورند صندوق های سرمایه گذاری یکی از مناسب ترین شیوه ها برای سرمایه گذاری کسانی است که با بازار سرمایه آشنایی کافی نداشته و یا وقت کافی برای خرید و فروش سهم و رصد کردن اتفاقات ر ا ندارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها