عصر خودرو

مشاور سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد:

دستیابی به ۲۶.۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی حاصل رشد جهشی

عصر بازار- مشاور مسائل ارزی و تهاتر سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشور در ماه‌های اخیر رشد جهشی داشته، گفت: ارزش صادرات غیرنفتی کشور از خردادماه تا آبان‌ماه سال جاری از رقم ۶.۳ میلیارد دلار به ۲۶.۷ میلیارد دلار افزایش داشته است.

دستیابی به ۲۶.۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی حاصل رشد جهشی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، «عباس عبدالخانی» افزود: صادرات سه ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته منفی 44 درصد بود، در حالی که صادرات هشت ماهه 99 نسبت به دوره مشابه سال قبل 19.7 درصد کاهش داشته است.

    وی افزود: این روند نشانگر بهبود و جبران کاهش صادرات بوده و بعد از ابلاغ شیوه‌نامه ستاد اقتصادی دولت در اوایل آبان‌ماه و عملیاتی شدن واردات در مقابل صادرات انتظار می‌رود در چهار ماهه باقی مانده امسال، ارزش صادرات غیرنفتی ایران با سرعت و شتاب بیشتری افزایش چشمگیری داشته باشد.

    به گزارش ایرنا، «مهدی میر اشرفی» رییس کل گمرک ایران در اعلام آمار هشت ماهه تجارت خارجی ایران با اشاره به اینکه روند صعودی صادرات غیرنفتی کشور ادامه دارد، گفت: آمار تجارت خارجی کشور در هشت ماهه 99 حاکی از تبادل 97 میلیون و 700 هزار تن کالا به ارزش 44 میلیارد و 600 میلیون دلار است.

    به گفته وی، میزان واردات کالا در هشت ماهه  21 میلیون و 800 هزار تن به ارزش 23 میلیارد و 100 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن یک درصد و ارزش 18 درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ همچنین بیش از 75 میلیون تن کالا به ارزش 21 میلیارد و 500 میلیون دلار بالغ بر سه برابر میزان واردات، صادرات انجام شده که از نظر وزنی 14 درصد و ارزش 19 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

    وی افزود: ماه‌های قبل نیز اعلام شد، روند کاهندگی صادرات ایران در هر ماه به شرایط عادی نزدیک می‌شود و انتظار می رود که تا پایان سال شرایط بهتری در صادرات پدید آید.

    برچسب ها