عصر خودرو

معاون اقتصادی بانک مرکزی

ارز در سال ۹۵ تک‌نرخی می‌شود

عصر بازار- معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ۹۵ ارز تک‌نرخی می‌شود، گفت: «ایران در سال مالی آتی نظام تک‌نرخی ارز را پیاده می‌کند. ما در حال کار روی آن هستیم و قصد داریم آن را اجرایی کنیم.»

ارز در سال ۹۵ تک‌نرخی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد بانک مرکزی ایران گفت کشورش قصد دارد با کنترل دیون بد و وضع شرایط سختگیرانه‌تر بخش بانکی خود را بازسازی کامل کند. پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: ما به حل مشکل بدهی‌های معوقه مصمم هستیم و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی این مشکل حل شود.

    وی افزود: همچنین بانک مرکزی در حال بررسی است و اگر لازم باشد یک شرکت مدیریت دارایی‌ها تاسیس شود، این کار انجام خواهد شد. قربانی در مورد ادامه مشکل ارتباطات بانکی ایران با سیستم بانکی جهان گفت: «بانک مرکزی ایران همکاری‌های بهتری را با بانک‌های مرکزی ایتالیا و سوئیس آغاز کرده است.» وی افزود: «ما می‌خواهیم روابط خوبی با همه بانک‌ها از جمله بانک مرکزی اروپا داشته باشیم. ما متعهد به برقراری چنین روابطی با بقیه اروپا در صورت تمایلشان هستیم.» قربانی در ادامه گفت: «بانک مرکزی ایران هیچ مشکلی نمی‌بیند که این بانک از مراودات دلاری به دور باشد.»

    وی گفت: ایران همچنین در مورد انتشار اوراق قرضه یورو در حال بررسی است و در مورد استفاده از منابع مالی بازارهای سرمایه بین‌المللی جدی است. معاون سیف افزود: ما با مازاد تراز حساب‌های جاری روبه‌رو هستیم؛ اما اگر می‌خواهیم به رشد 8 درصدی برسیم نیاز مالی زیادی خواهیم داشت و باید سرمایه جذب کنیم. قربانی همچنین ابراز امیدواری کرد نرخ سود بانکی در ماه‌های آینده کاهش یابد. وی افزود: تا زمانی که نرخ تورم کاهش یابد، قصد داریم نرخ سود بانکی را کاهش دهیم. ما در بازار بین بانکی فعال باقی خواهیم ماند و هر کاری را که به پایین رفتن نرخ سود بانکی کمک کند، انجام می‌هیم. وی در ادامه گفت: «ایران در سال مالی آتی نظام تک‌نرخی ارز را پیاده می‌کند. ما در حال کار روی آن هستیم و قصد داریم آن را اجرایی کنیم.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها