عصر خودرو

رئیس بخش نفت جنرال الکتریک:

ایران یک بازار بزرگ نفت و گاز است

عصر بازار- همزمان با کاهش تحریم‌های آمریکا در قبال ایران، جنرال الکتریک در حال برنامه‌ریزی یک استراتژی جدید برای تجارت نفت و گاز خود در ایران است.

ایران یک بازار بزرگ نفت و گاز است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، روزنامه بوستون گلوب، سیمونلی رئیس بخش نفت جنرال الکتریک گفت که برای پی بردن به اینکه چه اتفاقی در ایران در حال رخ دادن است چند هفته پیش به این کشور سفر کرده است.

    وی افزود: جنرال الکتریک تنها در صورتیکه مقررات دولت آمریکا اجازه دهد این شرکت در ایران تجارت خواهد کرد.

    سیمونلی در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت: ایران یک بازار بزرگ نفت و گاز است. ما از تحریم‌ها تبعیت خواهیم کرد ولی ایران بازاری است که ما قبلا در آن حضور داشتیم.

    توسعه جغرافیایی بخشی از یک استراتژی رشد گسترده برای بخش نفت و گاز جنرال الکتریک مستقر در لندن است که ممکن است شامل مالکیت و ارائه محصولات پیشرفته‌تر می‌شود.

    توسعه بخش نفت و گاز شرکت جزو اولویت‌های جفری ایملتس مدیرعامل جنرال الکتریک برای تبدیل این شرکت به یک تولیدکننده صنعتی قوی‌تر است.

    این شرکت با فروش بیش از 150 میلیارد دلار از دارایی‌های خود در سال گذشته موافقت کرد و در حال کنار گذاشتن بخش لوازم خانگی است.

    ایران برای شرکت‌های اکتشاف نفت و شرکت‌های خدمات میادین نفتی یک ثروت بزرگ محسوب می‌شود. براساس اعلام سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، ایران کشور 157 میلیارد و 800 میلیون بشکه نفت استخراج نشده دارد که بیش از 4 برابر ذخایر آمریکا است. ایران همچنین ذخایر گاز طبیعی عظیمی در اختیار دارد.

    لغو تحریم‌های ایران در ماه ژانویه باعث شد که تعدادی از کشورها محدودیت‌های تجاری با ایران را لغو کنند. اگرچه تحریم‌های آمریکا علیه ایران باقی مانده اما زیرمجموعه‌های شرکت‌های آمریکایی در خارج از این کشور می‌توانند در ایران فعالیت کنند.

    جنرال الکتریک که تجهیزات اکتشاف و تولید نفت می‌فروشد به‌دنبال رشد فعالیت‌های خود است. درآمد این شرکت در سال گذشته میلادی با 14 درصد کاهش به 16.5 میلیارد دلار رسید و ممکن است در سال 2016 نیز 10 تا 15 درصد دیگر کاهش پیدا کند.

    به‌دلیل کاهش قیمت نفت، سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی در سال گذشته در سرتاسر جهان بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یافته و باعث تعدیل 250 هزار شغل شده است.

    سیمونلی می‌گوید: تضعیف صنعت نفت می‌تواند فرصت‌هایی را برای بخش نفت و گاز جنرال الکتریک ایجاد کند. تجارت نفت و گاز جنرال الکتریک از منابع شرکت مادر بهره می‌برد که به‌رغم انقباض بخش نفت سود و فروش رو به افزایشی را برای این بخش شرکت در سال جاری پیش‌بینی کرده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو