عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان وزارت نفت:

حمایت وزارت نفت از سازندگان داخلی کلید خورد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: طبق دستور وزیر نفت برای حمایت از سازندگان داخلی در مقایسه قیمت میان سازندگان داخلی و خارجی، عوارض گمرکی را به قیمت سازندگان خارجی اضافه می کنیم و سپس مقایسه قیمت انجام می دهیم.

حمایت وزارت نفت از سازندگان داخلی کلید خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا از وزارت نفت، حمید شریف رازی اظهار داشت: هم اکنون حداقل دو تا سه میلیارد دلار برای ساخت یک پالایشگاه مورد نیاز است.
    به گفته این مقام مسئول، حدود ٦۰ درصد از ارزش پروژه های پالایشگاهی در کشور صرف خرید تجهیزات می شود، در این میان بخش زیادی از تجهیزات ثابت و بخشی از ماشین های دوار به طور عمده از داخل تامین می شوند.
    وی با اشاره به خرید ٤٢ الکتروپمپ از سازندگان داخلی برای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه بندرعباس، افزود: همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی و به دلیل تحریم ها، نیمی از پمپ های مورد نیاز این طرح تاکنون به صنعتگران داخلی سفارش داده شده است؛ همچنین نقشه های تجهیزات دوار برای بومی سازی در اختیار شرکت های داخلی قرار گرفته است.
    مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بیان داشت: هم اکنون همه حقوق گمرکی مربوط به واردات اجزای تجهیزات بر عهده شرکت های سازنده داخلی است، به همین دلیل طبق دستورعمل وزیر نفت برای حمایت از سازندگان داخلی در مقایسه قیمت میان سازندگان داخلی و خارجی، عوارض گمرکی را به قیمت سازندگان خارجی اضافه و سپس مقایسه قیمت انجام می شود.
    شریف رازی تصریح کرد: شرکت هایی که بتوانند سیاست های صادراتی را سر لوحه کار خود قرار دهند می توانند به راحتی بازار داخلی را نیز در اختیار داشته باشند.
    پیشتر مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت سازندگان ایرانی در روند توسعه صنعت پتروشیمی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرده بود: استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان، سازندگان تجهیزات، پیمانکاران و مشاوران داخلی برای انتقال دانش فنی، بومی سازی و توسعه فناوریهای نوین و نیز گسترش فعالیتهای پژوهشی از راهکارهای توسعه این صنعت است.

    برچسب ها