عصر خودرو

یادداشت کارگزار عرضه کننده زمین وزارت دفاع در بورس کالا؛

نهادها در حال آشنایی با مزایای عرضه املاک مازاد خود در بورس کالا هستند

عصر بازار- سولماز سیلانی مدیر کالایی کارگزاری بهمن در یادداشتی که در ادامه از نظر می گذرد به موضوع عرضه زمین وزارت دفاع در بورس کالا که به عنوان چهارمین عرضه در تابلو املاک و مستغلات و نخستین عرضه ملک از سوی یک وزارتخانه فردا ۹۹/۰۹/۰۹ روی تابلوی بورس کالا می رود، پرداخته است.

نهادها در حال آشنایی با مزایای عرضه املاک مازاد خود در بورس کالا هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، بازار املاک و مستغلات در بورس کالا که از چند سال پیش مقدمات آن فراهم شده است طی هفته های اخیر به دلیل آشنایی و اطلاع رسانی در خصوص مزایا و ویژگی های این شیوه عرضه با استقبال نهادهای عمومی و دولتی مواجه شده است. علاوه بر کنار رفتن تشریفات زمانبر در این مدل، عرضه املاک و مستغلات در بورس کالا به نوعی بازاریابی محسوب می شود چراکه کارگزاران همواره پذیرای مشتریان زیادی هستند که دغدغه اصلی آنها سرمایه گذاری و مطلوبیت در معاملات است و که آنها می توانند مشتریان بالقوه املاک عرضه شده در بورس جهت سرمایه گذاری باشند. از طرفی به دلیل انتشار نتایج و آمار معاملات در بورس کالا، این معاملات از شفافیت و سلامت کامل برخوردار بوده و می تواند برای نهادها و سازمان هایی که در مورد تصمیمات و عملکردشان مورد حسابرسی دقیق قرار می گیرند، بستری امن برای معامله باشد. نظارت بورس کالا به عنوان میزبان این معاملات به نوعی باعث تایید اصالت ملک عرضه شده، خریدار و فروشنده است و باعث اطمینان دو طرف معامله و کاهش ریسک های احتمالی می گردد و وجود اتاق پایاپای و نظارت بر تسویه معاملات نیز باعث کاهش ریسک تسویه می شود.

    از سوی دیگر تضامین سپرده شده از سوی خریدار و فروشنده در بورس کالا جهت جبران خسارات احتمالی، عامل دیگری برای اطمینان خاطر دو طرف معامله است. علاوه بر این، قیمت کشف شده در بورس کالا براساس عرضه و تقاضا بوده و حتی می تواند معاملات ملک در هر منطقه را تحت تاثیر قرار داده و مرجع کشف قیمت شود.

    امید است با انجام معاملات بیشتر و آشنایی سایر نهادها با این معاملات، این بازار روز به روز با اقبال بیشتری از سوی خریداران و فروشندگان ملک روبرو شده و به ابزاری جهت کوتاه شدن دست واسطه ها و سوداگران، کاهش هزینه های معاملاتی، شفافیت بیشتر معاملات و قیمت ها گردد. از همه مهم تر با عرضه احتمالی زمین های دولتی و بخش عمومی، طرف عرضه در بخش املاک و مستغلات تقویت و باعث تعادل قیمت‌ها می شود.

    برچسب ها