عصر خودرو

نهاوندیان :

ایران سهم خود را در بازار نفت باز خواهد یافت

عصر بازار- رئیس دفتر رئیس جمهوی، نخستین گام ایران پس از رفع تحریم ها را بازگشت به سهم خود در بازار نفت دانست و تولیدکنندگانی که مسبب افت قیمت نفت شدند، مسئول تصحیح این شرایط خواند.

ایران سهم خود را در بازار نفت باز خواهد یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا ، محمد نهاوندیان در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان گفت: فرصتی که پس از کسب توافق هسته ای برای جمهوری اسلامی به دست آمد، گفت وگو درباره تجارت و روابط اقتصادی است.
    وی که برای شرکت در اجلاس اقتصاد ایران در لندن به سر می برد، افزود: لغو تحریم ها این پیام قوی را به مردم ایران داد که آن روزها به پایان رسیده است.
    نهاوندیان تصریح کرد: مردم خواستار داشتن روابط نزدیک و قوی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با جهان و نیز مشاهده حضور ایران در عرصه اقتصاد جهانی اند که ناشی از حصول توافق هسته ای است.
    وی پیرامون این پرسش که آیا ایران در نظر دارد تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریم برساند و این بار صادرات را به سوی کشورهای آسیایی سوق خواهد داد، تاکید کرد: نخستین گام ایران برگشت به سهم خود در بازار جهانی نفت است، آنهایی که عامل کاهش قیمت نفت شدند، اکنون مسئول تصحیح وضعیت هستند و این قضیه توسط دیگر تولید کنندگان نفت نیز قابل درک است.
    نهاوندیان اضافه کرد: ایران حرکت رو به جلو دارد و مقایسه وضع کنونی با سه سال پیش نشان می دهد، اکنون تحریم ها برداشته شده ، تولید نفت افزایش ، هزینه حمل و نقل نیز کاهش یافته و دسترسی به بخش صنعت هوانوردی ممکن شده است.
    وی افزود: مردم ایران حس می کنند که کشورشان در اقتصاد جهانی حضور دارد، البته در بخش هایی مانند بانکی ممکن است از آنچه انتظار می رود، این حضور آهسته تر باشد.

    ** صندوق های رای سرنوشت ایران را مشخص می کنند

    این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی درباره نتایج انتخابات، گفت: این یک پیروزی برای همه بود، زیرا حضور گسترده سیاسی مردم را نشان داد.
    وی افزود: انتخابات هفتم اسفندماه به جهان نشان داد که این صندوق های رای هستند که سرنوشت ایران را مشخص می کنند و نتایج انتخابات یک پیروزی برای همه گروه های مختلف و گرایش های سیاسی بود.
    رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: این بدان معناست که مجلس جدید همکاری نزدیکی با دولت برای امور جدی کشور خواهد داشت.
    به گزارش ایرنا، نهاوندیان به منظور شرکت در همایش مزبور از روز چهارشنبه در لندن بسر می برد و با مقام های مختلف این کشور از جمله وزیر امور خارجه و مشاور امنیتی نخست وزیر انگلستان نیز دیدار داشت .
    روز گذشته (پنجشنبه ) در لندن اعلام شد : ساجد جاوید وزیر تجارت و توسعه انگلیس در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی شامل بازرگانان و شرکت های انگلیسی، در ماه ' می' آینده (11 اردیبهشت تا 10 خرداد ) به ایران خواهد رفت.
    قرار است در این سفر شماری از بازرگانان برجسته انگلیسی در حوزه های نفت و گاز، خدمات مالی، زیر ساخت ها و مهندسین این مقام انگلیسی را همراهی کنند.

    برچسب ها