عصر خودرو

شاخص بورس ژاپن به بالاترین سطح سال جاری رسید

عصر بازار- شاخص بازار سهام توکیو روز گذشته (سه شنبه) به شدت افزایش یافت و به بالاترین سطح سال جاری رسید.

شاخص بورس ژاپن به بالاترین سطح سال جاری رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، تلویزیون ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد: سرمایه گذاران پس از سه روز تعطیل آخر هفته گذشته که خبرهای خوبی در مورد واکسن های ویروس کرونا به همراه داشت، به خرید سهام پرداختند.

    روز گذشته شاخص میانگین نیکّی با 2.5 درصد افزایش نسبت به قیمت پایانی روز جمعه، در سطح 26 هزار و 165 واحد بسته شد. از لحظه باز شدن بازار تقریبا برای همه سهم ها سفارشات خرید گذاشته شد.

    پس از اعلام این خبر که واکسن ویروس کرونا که شرکت بریتانیایی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد در حال ساخت آن هستند می تواند تا 90 درصد موثر باشد، این شاخص به شدت افزایش یافت.

    شاخص نیکّی پس از سه روز کاهش، طی مبادلات روز سه شنبه دوباره افزایش یافت. این شاخص پس از زیاد شدن شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر ژاپن، حدود 500 واحد سقوط کرده بود.

    در عین حال برخی تحلیل گران می گویند این جهش صعودی در روزی که دولت اعلام کرد برنامه تشویقی خود به منظور تقویت گردشگری را کاهش می دهد، ممکن است بیش از حد قوی بوده باشد.

    اما امروز چهارشنبه نیز شاخص سهام نیکّی توکیو برای مدتی کوتاه بیش از 500 واحد افزایش یافت و در معاملات اولیه به 26 هزار و 660 واحد رسید.

    این رشد پس از آن اتفاق افتاد که میانگین صنعتی داو جونز در بازار نیویورک برای اولین بار از 30 هزار واحد فراتر رفت.

    منابع بازار می گویند که میانگین داو جونز به دلیل خوش بینی نسبت به روند بدون مشکل انتقال قدرت به رئیس جمهور بعدی در آمریکا افزایش یافت.

    آنها می گویند که سرمایه گذاران در توکیو از این روند دنباله روی کردند و طیف وسیعی از سهام را خریدند.

    اما برخی سرمایه گذاران نسبت به اینکه بهای سهام از وضعیت واقعی اقتصاد فاصله گرفته است، ابراز نگرانی کرده اند. شاخص نیکّی تا روز سه شنبه در ماه نوامبر بیش از 3100 واحد رشد داشته است.